Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRunner - prolog
Autor
RealPedro
Runner
prolog
Hormony jsou sloučeniny, které slouží v těle mnohobuněčných organizmů jako chemický posel od jedné buňky k druhé. Jsou produkovány v tělech všech mnohobuněčných včetně rostlin, mohou v nich tak řídit průběh a vzájemnou koordinaci reakcí v organismu. Hormony jsou produkty žláz s vnitřní sekrecí, nebo tkání produkující hormony, vylučované přímo do krevního oběhu. Hypofýza (podvěsek mozkový, glandula pituitaria) je centrální endokrinní žláza, nadřazená všem ostatním žlázám s vnitřní sekrecí v těle. Hypofýza je uložena na bázi lebky v podvěskové jámě klínové kosti (fossa hypophysialis ossis sphenoidalis), která se pro svůj tvar nazývá také turecké sedlo (dorsum sellae). Je spojena nálevkou (infundibulem) s hypothalamem, který ovládá její činnost. DNA (Deoxyribonukleová kyselina - DNK) je nositelkou genetické informace všech organismů. DNA je pro život nezbytnou látkou, která ve své struktuře kóduje a buňkám zadává jejich program a tím předurčuje vývoj a vlastnosti celého organismu.
To bylo dost strojově řečeno. Pro nás, lidi, jenž nemáme doktorát z biologie, (páni dokroři si to ale přečíst samozřejmě můžou…) je podstatné, že v těle je něco, v čem je zadána informace, která předurčuje, jak budete vypadat, jak budete vysoký, jakou budete mít barvu očí, jaký hlas a když to vezmeme do důsledku tak i to, jestli budete člověkem. Bohužel tahle informace je v nás někde hluboko zakopaná a neměnná. Další důležitá věc, kterou musíte pochopit, než se pustíme do příběhu, je že člověk je vlastně tvořen ze spousty a spousty malých částeček, které mezi sebou komunikují díky dalším malým částečkám. Ty částečky se můžou pohybovat určitou rychlostí a po určité době zemřou a místo nich nastoupí nové. Ufff. Jestli jste to dočetli až sem a nevypli monitor se zhnuseným výrazem, máte u mě plus. A teď proč jsem Vám to všechno vyprávěl. Představte si alespoň na okamžik, že by jste mohli svůj genetický kód a rychlost svých buněk do jisté míry ovlivnit.
…..
Hukot, co? =) Pokud Vám to ještě opravdu nedošlo, tak to konečně vybalím na rovinu. Příběh, který se chystám psát je založen na tom, že to někdo doopravdy umí…