Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePaříž trochu jinak
30. 06. 2008
5
3
2671
Autor
Muamarek
.
Má srdce světicea nohy kurtyzány,za svitu měsícenevinný úsměv panny…Eiffelova věž v lůně,Vítězný oblouk kolemkrku – a v očích tůně,Versaillese paže holé…Polibek umí bolettam za zdmi Conciergeriemožná ještě tak sto lethořkostí od nevěry…Srdce tluče – Sacre Coeur,v aortě má Sainte Chapelle,sladká kočka, bídný červa Seina jí jak skalpelprojíždí jejím tělem,které se zmítá křečí,nechce žít bez přítele,to radši vzdá se řeči…Château de Vincennes – pěstíje, kde prsty zatíná,na svůj vzhled dbá a pěstíse – však v noci zhasíná…Miluje-li, bez světel,svým vnitřním žárem zhášíjejich svit jak sureté,luna ji nepovznáší...Feťáci na Monmartru,řev opilců a střepy,v parcích má možná chátru,má průjem, cudně dřepí…Zlověstné ticho korunstromů a nízké keře,snad sází na pokoru,úzkostí druhé sevře…Listí šustí, na zídcetvoří se divné stíny,sousoší kostlivcea smrti do hodinyzmění tvář a zrychlí decha hvězdy zvolna blednou,Paříž mají ve svých rtechvyrytou, neposednou…Čelem je snad Notre Dame,vrabčáci čimčarají,poránu se promrdátahle děvka až k ráji...Paříž je krásně snědá,lehce zdobená henou,srdečná hlavu zvedá,také je šelmou s pěnouu huby – nedočkavá,lačná denní šero sát,z obálky odkapávákrev – vždyť chybí adresát…Z výrazu všech chrličůlze vyčísti, jak šel čas,cukr smáčen od bičůa v stokách spoustu zašlých krás….
3 názory
Pišta_Hufnágl
30. 06. 2008
V Paříži jsem nebyla, ale Ty jsi mi ji krásnými obrázky namalovanými slovy přiblížil. Díky a velký TIP :-)))