Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRadosti množení
31. 07. 2008
4
14
1221
Autor
Nikeš
Za černou fenkou
po zadních tlapkách skáče
svázaný ratlík.
14 názorů
svázaný je u psů označení stavu, kde se sameček nemůže odtrhnout od samičky v důsledku zduření jeho údu v ní.
ano, černá je nadbytečné, zde je opravdu pro formu, ostatní adjektiva tam co dělat mají.
Tímto haiku jsem se snažil poukázat na realitu toho, že některé druhy pro zachování sebe sama musí při množení snášet značné nepříjemnosti, jak stran biologie, tak jejich páníčků. Potažmo donutit hloubavého čtenáře zamyslet se nad tím, že vlastně u nás je to podobné, akorát se nepříjemnosti netýkají vlastního aktu, ale věcí následných. Sociálních atd...
Jinak je to popisné, ano.
Na haiku IMHO příliš popisné. Haiku má skutečnost spíš ukazovat než popisovat.
Je podstatné, že ta fenka je černá? Mně se to zdá nadbytečné.
"Kvůli krátkosti básně bude často subjekt (ve formě osobních zájmen) vynechán. Příslovce a přídavná jména budou rovněž – podle možnosti – opomíjena.
I. Teiko"
zdroj: http://www.haiku.bloguje.cz/554368-o-haiku.php
Tři adjektiva na jedno haiku budou v drtivé většině případů vždycky moc.
ah, to jsem samozřejmě nemohl tušit. Omlouvám se za nošení dříví do lesa :-)
ano, koukám, že moorgan pochopil :-)
oakbar: přesah jsem se pokusil navodit motivem svázanosti, která je u psů právě dvojsmyslná.
jinak, díky za návštěvu i tipy
ano tohle je haiku..ma to spravnost v radku, je to kontastni pohled a asociace se svazanosti skutecnou i vzitou - u psu.. super!!../******
ako keby som ho videla
a na chrbáte má naviac uviazanú 120 kilovú paničku
tak :)