Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdož vlastencem se zoveš...
17. 07. 2001
4
0
1529
Autor
Obrozenec
Bratři, srdce slovanská, spojme síly své k obrodě literatury národní! Dosti již bylo pitvorných děl, kteráž toliko cizákům líbiti se mohou, neb o věcech nízkých, nehrubě vznešených, jazykem zpotvořeným vypravují! Pod lípou slovanskou, v koruně jejíž co pilné včelky svůj díl k povzbuzení ducha konáme a do stavby společné skládáme, jest naše místo. Buďme svorni, léč jako skála pevni!
V královském městě Praze, A. D. 2001
Josef Krasoslav Příbramský, v. r.
Poslóché, kemo, ty seš natuty šved z Práglu, že tu hlásíš takový křivý šorfky.
Hoď rači negdy voko do Štatlu, ať zgómneš, jak vaří plotna. Šópni se
po Čáře a zblikneš takový kocóry, že ti vypadnó baterky. Nebo hoď čučku
na Prygl, tam chytajó špicový kuže zoncnu bez šprndy a vo tem nedéché,
že z teho chytiš takovó šlajznu, že ti štyry čechry v rórách jen syknó.
Votoč se na Špéně, čóraři tě švihnó vo raky a kešeňu a buděš muset
kajlovat, abys měl aspoň na kóřku a chálku.
Časem ti pak v kuli bline, že Brnisko je nésuprovjéší štatl pod oskarem
a só tu nejrovnější hajfy a křeni na celý zeměguli a že na češtin házijó
bobana a vařej hlášky hantecem.
:-))
Obraženec.:
A vůbec. Nejste žádní Slovani, ale Kelti, jak když vyšije. A já jsem Etrusk, barbaři. :-)))
Miroslawek
18. 07. 2001
Miroslawku: zdá se, že velebný kmet Josef Krasoslav - Příbramským se zove, což jeho původ Pražský pochybným činí. A v nemenším též v sérdci mém plam vlastenecký zažíhá, neb sám jsem zrozen rovněž v Příbramě.
Leč jsouc ducha uvážlivého vyčekám věcí příštích a osobního představení vzájemného, neb na vějičku podvodnickou v dobách úpadku věcí spolových všeobecného nikterak sednouti nechci. :c)
(ehm, právě jsem zcenzuroval několikero nečeských výrazů vyjadřujících radost a nezbylo mi nic, co tu napsat :-)))
no...
prostě mě tahle slova moc moc potěšila :-)))
pa a děkuji :-))