Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je to v ***

02. 09. 2008
2
3
1348
Autor
emko
„Ááá, je to v prdeli“, ozvalo se jednoho krásného nedělního dopoledne sakristií. To farář a kostelník ... ... ... hledali klíče od kostela.

Nemohu si odpustit alespoň drobné zastavení se nad touto v české společnosti velmi často užívanou větou. Dnes ji mnoho lidí říká naprosto běžně a nepřemýšlí nad jejím skutečným významem a už vůbec nikdo nepomyslí na původ této okřídlené hlášky. V našich zemích se běžně říká, že v oněch místech je vše, co se nepovede či co nefunguje, přestože fyzicky to občas bývá trochu jinak. Důkazem budiž i velmi suverénní výrok mého kamaráda „mám auto v prdeli“, který hovořil o svém pokaženém Formanu. Poměrně velký svazek kostelních klíčů by se na zmíněné místo sice nejspíše vešel (i když by to asi hodně bolelo), nicméně to by musel být borec hooodně dobrej, aby se mu tam vešlo byť jen tažné zařízení, natožpak celý Forman. Stejně tak názvem pro dolní konec zad máme ve zvyku nazývat i místa, kde se zdánlivě nic neděje a kde se zdá, že je život nudný. Ale ruku na srdce, vzhledem k tomu, že o všem mají Češi ve zvyku říkat, že je to na inkriminovaném místě, není to spíš pro každý zapadákov pocta? V tom případě, pokud takto označíme nějaké město, tak v tomto městě je spousta škol, několik divadel a kin, Národní banka, pivovar, vláda, ... a de facto celá naše zem! A to už něco znamená.

Je ovšem svatou pravdou, že cokoliv je fyzicky na konci trávícího traktu, u toho se dá předpokládat, že to proletí záchodem a tudíž se s tím můžeme definitivně rozloučit. Možná tak zmíněnou obraznou hlášku vymyslel nějaký astrolog, který díru ve středu mezi dvěma půlkami přirovnal k vesmírnému útvaru jménem „černá díra“. Cokoliv zhltne, to nevrátí nikdy zpět. Alespoň ne v takovém stavu, v jakém to do ní přišlo. A tím se dostáváme k dalšímu tématu, kterým jest opět velmi častá věta „neser mě“. V životě mne nenapadlo se výkalu ptát, jaký má při tomto aktu pocit, avšak věřil bych tomu, že moc slastný ne. Vím jen tolik, že na jeho místě bych v tu dobu být opravdu nechtěl. Takže ano, i původ této větičky jsem schopen pochopit. Stejně jako u hlášky „posral jsi to“, neboť pokálením se daná věc zpravidla znehodnotí.

Avšak stále mi vrtá hlavou další střevní hláška, a to „vysral ses na to“ ve smyslu „něco jsi neudělal“. Že by si autor této hlášky představil na nějaké věci takovou hromadu exkrementů, že daná věc přes ni nebyla vidět a tudíž se na ni zapomnělo? To asi ne. Bohužel jak vidno, na tohle moje etymologické schopnosti nestačí, a tak se na to asi vy.... .

3 názory

emko
03. 09. 2008
Dát tip
Děkiji za kritiky a za tipy. Pokusím se s další tvorbou nezklamat :)

Dahlia
02. 09. 2008
Dát tip
V životě mne nenapadlo se výkalu ptát.... tato věta mne velice pobavila.. Jen málo lidí mluví vždy tak, aby věděl, jak která fráze, okřídlené spojení apod. vznikly... Přiznám se, že jako většina tato spojení používám a v poslední době až nezdravě často :-D Nápad se cení a zpracování také není nejhorší. TIP

Alojs
02. 09. 2008
Dát tip
nijak novátorské... i když - z tohoto námětu nelze (nejspíš) vycucat více. Ačkoliv jsem se usmíval milimetrově, oceňuji spád, nula lapsů a vůbec - pěkně čtivej textík. příjemná jednohubka. tipnu si a povzbudím do další tvorby (snad) :)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru