Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNEBE NAD SOMMOU-29
Autor
fungus2
Šest dvojplošníků Airco D.H.2 rámové konstrukce, se srovnalo ve stoupavém letu do řady vedle sebe, zatímco pětice F. E. 2 vytvořila důmyslnou formaci, která střelcům umožňovala úspěšně čelit útoku německých stíhačů. A brzo čtveřice Fokkerů na ně zaútočila.
Poručík Robert Fantes se upřeně díval do vzdušného prostoru před sebou, kde sledoval, jak se černé tečky rychle mění na čárky, ve kterých záhy rozpoznal nepřátelská letadla typu Fokker. Chtěl kratičkou dávkou zahřát kulomet, ale po stisknutí spouště z něho nevyšla ani rána.
„Krucinál!“ vyhrkl a pravou rukou rychle vytáhl z kapsy kladívko, kterým okamžitě několikrát udeřil do hlavně kulometu. Přitom sledoval, jak přibližující se německé stíhačky začínají různě manévrovat. Vzápětí opět stiskl spoušť a z kulometu vyšla krátká dávka. Poté strhnul Airco ostře do strany, přičemž postřehl palbu dvou nepřátelských letounů. Brzo byl vzduch protkán bílými čárami střel a na obloze se rozpoutala bitva stíhačů.
Fantes záhy stočil letadlo ve směru jednoho hnědo šedivého Fokkera, načež zahájil na něho palbu, když se mu v mířidle kulometu na okamžik objevil jeho bok. Nepřátelský stroj mu poté zmizel ze zorného úhlu a on ve stejný okamžik zaslechl mlaskavý zvuk dopadajících kulek. Otočil hlavu a spatřil šedozeleného Fokkera, jehož pilot na něho střílel. S Aircem provedl prudký manévr, ale německý stíhač jej obratně následoval a pravé dolní křídlo blízko kokpitu bylo za okamžik proděravěno sprškou střel.
Pilot v kokpitu Fokkeru se obezřetně podíval za sebe, ale žádná britská stíhačka na něho ze zadu neútočila. A tak dál stíhal Airco. To provedlo ostrou stoupavou zatáčku do strany a on učinil stejný manévr, po němž se obě letadla začala točit dokola v těsných kruzích. A jelikož britský letoun byl rychlejší, tak se brzo začalo Airco dostávat za Fokkera. Jeho pilot proto prudce vystoupal o něco výše a poté sklopil let. A vzápětí se mu naskytl pohled na Airco, jenž se nacházelo přímo pod ním. Ve zlomku vteřiny zahájil palbu a viděl, jak bílé čáry střel směřují k horním křídlům, k místu, kde se za kokpitem nachází motor.
Fantes sledoval hbitý manévr Fokkera a zareagoval úhybným manévrem, ale sprška střel přesto proděravěla místo dotyku horních křídel. Poté se však ostrou stoupavou zatáčkou dostal nad německé letadlo a stočil rychle Airco k nepřátelskému stroji. Za okamžik jej měl na mušce a stiskl spoušť. Avšak kulomet nevystřelil.
„No to snad ne!“ vyhrkl a za stálého marného mačkání spouště letěl za Fokkerem. Ten manévroval, ale on se stále držel za ním ve vzdálenosti několika metrů.
Německý letec se opakovaně díval za sebe a byl překvapený, že Airco nestřílí. Pak si všiml, že jeho pilot buší kladívkem do kulometu. Potutelně se usmál a“vykopl“ letoun do výše, hodlaje se dostat britskému letadlu za ocasní plochy.
KONEC DVACÁTÉ DEVÁTÉ ČÁSTI