Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa stráni seděl člověk
Autor
Dalema
Na stráni seděl člověk
Pod strání byla skála. Stará jako země sama. Rozpínala se od obzoru k obzoru a až k shlukům vodních par vysoko nad vrcholy.
Pamatovala doby, kdy byla ještě horká, kdy tam ty páry nebyly.
Pamatovala doby, kdy byla hluboko pod hladinou oceánů.
Pamatovala dlouhá období pokryta tlustými vrstvami ledu.
Pamatovala doby, kdy vzhlížela k mnohem a mnohem vyšším skalám. Pokryta kobercem hlíny a rostlin hašteřících se o světlo a živiny.
Pamatovala i erupce a zhroucení okolních skal a žhavé proudy lávy.
Pamatovala, jak ta láva smetla všechno z jejího povrchu.
Pamatovala na to, jak se na ni tlačily ostatní skály, jak se tlačily její spodní vrstvy nahoru.
Pamatovala, jak už nezvládla držet pohromadě a jak se roztrhla a do její pukliny vtrhlo moře a stejně jak ta láva smetlo vše z povrchu.
Pamatovala, jak pomalu stoupala nahoru k nebesům, jak si na ní zas a zas a zas a znova usadily další a další vrstvy čehosi, co se hašteřilo o světlo o živiny.
Nic nevěděla o nervech listů, nic nevěděla o listech ani o stromech. Nic nevěděla o krásách rostoucích na ní. O jemném tkanivu žilek rostlin. O pavučinách ozdobených perličkami rosy.
4 názory
zaujímavé!
a veľmi ma oslovuje, že si vyšiel zo svojho malého ľudského "ja" a snažil si sa aj našu pozornosť zamerať aj ďalej od nás, mimo nás
zrazu aj mnohé naše trápenia, boje, ..., mi pripadajú trochu iné
vyvolal si vo mne úžas, vedomie spolupatričnosti aj s tým, čo nás presahuje