Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSkloňování zájmena "já" (mě/mně)
02. 09. 2001
2
0
7997
Autor
dokonaley
1. pád já 2. pád mě, mne 3. pád mně, mi 4. pád mě, mne 6. pád (o) mně 7. pád mnou
jo jo, tabulku do díla nevložíš...
tak pravil Olda :o)
BLB: A teď je ze mě taky blb ! Jééééé hele to jsem netušilm, že si to taky pletu. Tož ještě jednou ze mne (jako z TEBE). !!! 4. pád
Ty mnié mě .. na tom je hloupé, že nepomůže si to napsat a znaleckým intuickým pohledem to porovnat a zhodnotit (jako třeba i y...). Jinak intuický znalecký pohled se dost otupuje čteným textem psaným bez znaleckého intuického pohledu. Doufám, že zvítězím(e) !!!!!
já si to pamatuju jako 3,6 pád mně (tři písmena - násobky tří)
2, 4 mě(dvě písmena - násobky dvou)
Viktor_Čistič
30. 10. 2001
Ještě že mně to tak papóš zjednodušil, teď už nadosmrti nebudu vědět jak mě mně je. No vono mně stejně vesměs je vždycky blbě :o))))
Cos to sem dokonaley dal, tak sem mám spády. tedy..chodím si sem s pádama o radu. Tedy každopádně pro radu...
No vždyť víš... dík :o)))
na tom se právě zakládá mnemotechnická pomůcka:
Tam, kde se místo mě/mně dá říct -ti-, patří mě
tam, kde se místo mě/mně dá říct -tě-, patří mně
...nebo taknějak, snad jsem to nezvoral :-)
...jasně, že zvoral. Su vůl.
Všechno špatně. Takhle je to:
tam, kde se místo mě/mně dá říct -tobě-, patří mně
Trochu moc egoisticky, nee? :-) Proc ne treba Ty, Tebe,Tobě/Ti,Tebe/Tě,Tobě....s Tebou!!
teskná: ale ale, to je moc dobrý nápad k zamyšlení... proč nikdo nedělá chybu v "tobě", ale spousta lidí dělá chybu u "mě" :-))
Problém je v tom, že leckdo netokáže určit ten pád ;-).
Ale na každý pád dobré :-))).