nevím, asi jsem moc opit ... pod kliknutím na nick PiXEL jsem si představoval spíš něco grafického - a ono opak ... což já bych dílku dával jako za hlavní nedostatek. Totiž už po půlce prvního řádku jsem ztratil o čtení zájem (omlouvám se) ... spíš mě pak zaujala kritika, což vlastně pro mne taky ztrácí význam, když nevím o čem to dílko je, že? :o) ... tak jsem se nechal zlákat alespoň recitací, která se mi nepodařila zpustit :oD ... každopádně, mě to minimálně donutilo napsat jednu z mých na Písmáku nejdelší kritik :oDDD... dobrou noc přeji, nebo dobré jitro? ;o)
tak to nemá chybu, kukám, že som zabudol "opéčkovať"
takže jednoznačne (P)
Tak ta recitace je fakt drsnááá - ta to dotáhla do naprosté dokonalosti! :o)))
musím opraviť raju, autor bol nominováný už 4- krát a je jasný favorit,dielo bolo dopodrobna rozpitvané, tak len dodám: za pár let si na vás snad i vzpomenem.
bílím samozřejmě mislý autor jistou květici, ty nechápavý..ty, ty, TVRDÍ MARVYNE! Jen se jednoduše dopustil malé chybky (což se ostatně ,může stát každému) a tak to nejde tak poznat, no. A ty z něj máš hned bžundu...Nuže dost! Ve válce, lásce (a nově zdá se i na písmáku) je dovoleno vše...
Již jsem zde byla dříve a o nominaci vážně uvažovala ale už bych si tak nějak vyčerpala limit. A tak jsem ráda, že pozornosti SP báseň neušla a PIXEL se tak s dvěmi dílky stává jakýmsi depozitářem našeho CLUBU, gratulka:P
Uchvátil mě hned začátek, který vlastně uvozuje to, o čem tu psal Marvin, čili že je zmiňovaný hrdina všedních válek obklopen davem žen:
"Buď tvrdej měj v jistotě sílu, nehledej ji, až budeš mít v hlavě díru" - díru mu patrně vymluví do hlavy samy ženy... až se rdím při představě, co jim za to provede (ale jako dáma o tom zde hovořit nebudu).
Ve všech svých dílech autor fascinativním způsobem přistupuje k české gramatice: býlí-bílý-bílí všechno jedno, není divu, že se v tom Pagan s Jejdou naprosto ztratili a skončili u rostlinných škůdců (obávám se, že už se odebrali nakoupit sobě dostatek insekticidů a herbicidů).
Rozhodně je to dílo vymykající se běžným konvencím v poezii, zde okřídlený Pegas skutečně zaržál z plna hrdla. (P)
Jsem šťastna, že po té vší hrůze autor skýtá naději, že si někdo na padlé hrdiny vzpomene... V dnešní pohnuté době to není tak časté. Ještě jednou děkuji... P
Tak mě krom únor bílí pole sílí hlavně zaujalo padlí růžové. Již léta s ním bojuji a představa, že se s touto chorobou loučím společně s kamarády mi vehnala slzy do očí. Ovšem mým hlavním problémem je, že nemám granát, takže budu muset bojovat dál klasicky. Pokud autor vydá další sbirku Choroby a škůdci růží, nechť je tak laskav a pamatuje na mě s výtiskem. P