Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAsijští obchodníci
08. 11. 2009
1
4
1768
Autor
FAE BOMB
Zboží od Vietnamců
Koupil si chlap mačetu,
prodali mu maketu.
Pak s ní fláknul nepřítele,
ten ho poslal do prdele.
Naštěstí byl lidumil,
jenom se mu vytlemil.
Věc v kamennym obchodu,
snad zabrání podvodu.
Malá rada pro příště,
už radši nic z tržiště!
4 názory
aleš-novák
09. 11. 2009
A není smutné, jak málo obchodníků, zemědělců a dobrých živnostníků vzniklo z našich českých řad?
Vietnamci měli určitý obchodní zkušenosti už z dob komunismu, kdy prodávali pašovaný zboží ze Západu. Takže měli kontakty i určitej vstupní kapitál. Jejich současnej úspěch je hlavně v tom, že neplatěj' daně (nebo už ti nějakej Vietnamec dal paragon?), prodávaj' padělky a nově se ve velkym vrhli na pěstování drog. Ale abych jen nekritizoval... Jako velice pozitivní vidim jejich odebírání psů z útulku. Každej pes stojí několik set korun za den a většina z toho jde z kapes daňovejch poplatníků...
Několik věcných poznámek:
- dnes už Vietnamci vlastní řadu "kamenných" obchodů! A prodávají v nich i Češky. Jak to, že my se znalostí jazyka a místním zázemím nejsme schopni vybudovat vlastní obchodní vrstvu?
- Vietnamec mi je stokrát sympatičtější než příjemce podpory v nezaměstnanosti, který dělá načerno nebo takzvaný voják, který za nše peníze sportuje (Špotáková).