Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMlhavou cestou k filtru
Autor
konias
Ztrácíme se v mlhách dočasných jistot. Plachtíme v poryvech vlastních výdechů, rozháníme namodralá oblaka.
Své zářící touhy a obavy si omotáváme kolem prstů, rozžhavujeme a vdechujeme s příměsí opojení, klidu a rozsáhlého seznamu jedů.
Nádech a výdech, naše pravidelné denní cvičení. Každodenní tříštění každodennosti.
Světlo stínů zimních rán.
Jeden nádech a bod oranžového žáru se posune zas o kousek dál. Přímou a mlhavou cestou k filtru. Výdech, když ruka poklesne, úleva tabákového opojení.
Zpopelněme své naděje, sklepněme a zašlapejme mezi dvě dlažební kostky.
Lepší zítřky čekají za dalším škrtnutím zapalovače. Žijme cigaretu, palme život, vdechněme svět!
Hřejme studené prsty žhavým koncem té ruličky tabáku. Hřejme je dokud to jen jde. Dokud je přítomnost doutnající, dokud je zářivá, dokud ustupuje černá koróna po bílém papíře. Teď je chutí, pachuť v budoucnosti, dehtem jsou vzpomínky. Teď je chutí, chutí plnou, chutí štiplavou, chutí věrnou, nahořklou.
Stojíme v kruhu, v oparu, pod stromy a pod hradbou. Stojíme v kruhu, ty já on i ona. Všichni spolu a každý na své cestě. Křečovitě se jí držíme, svíráme ledabyle mezi ukazováčkem a prostředníčkem. Mlhavou cestou…tři minuty, tři minuty s cigaretou.
Věnováno Tereze a Káje, které vždy kráčí cílevědomě mlhavou cestou…i když zrovna náhodou kouří cigaretu bez filtru.
Váš Koniáš