Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovídka měsíce - Prosinec 09 - Hlasování
08. 01. 2010
3
12
4485
Autor
Tragicus
Za měsíc prosinec roku 2009 byla nominována následující díla:
Adam a Lucie autorky Anthemis
Kreténem zůstaneš autora 57188418432178751875
O dvoch láskach Irmy Fulekyovej autorky filemon
Rezne autorství Sculptor
Terapie realitou autorky Yvaine
Ubrousek autora Šmodrcha
Hlasování (které je provedeno v příspěvku označeném jako vážná kritika uvedením jednoho až tří textů spolu s komentářem a jehož se takto může zúčastnit každý) bude ukončeno 23:59:59 GTM +01:00 15.01.2009.
Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.
12 názorů
Za ~ 3 a 2/3 hodiny bys to mohl stihnout, tak dulezite rozhodnuti to neni.
Valerie a týden divů
15. 01. 2010Valerie a týden divů
15. 01. 2010
1. Anthemis
Za nápad. Ta představa, že by nemělo existovat těšení se na dítě, radost z milování, možnost volby... mi nahání trochu husí kůži. Ale povídka je hodně dobrá. Zaujala myšlenkou, že mateřské instinkty jsou nadčasové a nehledí na to, co je nebo není v té které době 'normální'.
Povídka má svoje mouchy, jak bylo řečeno v diskuzi pod ní - nedostatek vedlejších postav, omílání jedné věci stále dokola... ale mně se líbí - jak příběh, tak styl, kterým je napsaný.
2. Sculptor
Ačkoliv podobné povídky obvykle moc nemusím, tahle mě kupodivu svojí syrovostí zaujala. I ten zápiskový styl mi vyhovoval, hodí se k příběhu. Autor jako by vyjadřoval paradoxy dnešní doby - tomu 'zlému' je dopřána výsada pokojné smrti injekcí, ten 'dobrý' umírá vcelku zbytečně.
Má to prostě určitý přesah...
Třetí místo nemám.
Ano, je to vcelku tezke tento mesic, ani jedna povidka mne nejak zvlaste obsahove nezaujala a prvni ctyri jsou vicemene stejne zdarile napsany.
1. filemon
2. Sculptor
3. Anthemis
Pomerančová
13. 01. 2010
1. O dvoch láskach Irmy Fulekyovej autorky filemon
2. Ubrousek autora Šmodrcha
Druhý z navrhovaných textů by zasloužil více péče, ještě párkrát přečíst, zrevidovat, poupravit. On je to vtipný text a ta nedměrná 'rozkošatělost' mu na vtipu trochu ubírá. Ty úpravy by stály za to bez ohledu na fakt, že už třeba bude dávno po soutěži; předpokládám, že nebyl psán jen pro ni.
Těžký výběr. Tentokrát bych nejradši hlasovala pro šest povídek - každá měla něco "do sebe". Nakonec tedy takhle:
1) Sculptor: Rezne
2) Anthemis: Adam a Lucie
3) filemon: O dvoch láskach Irmy Fulekyovej
(Více slov u povídek.)
1) Sculptor, anžto je to správně mrazivá bžunda - jakkoliv výběr vnitřních příběhů zdá se mi až přespříliš náhodný.
---
jinak je zajímavé provonat právě Sculptora s 57188418432178751875