Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čirá voda

18. 03. 2010
0
17
605
Autor
majdik172

Pár úsměvů nestojí nic,
bez ptaní je můžeš dál dát,
ve sněhu září červená líc,
láska jednou bude tě hřát.
*
A ty čekáš na svou chvíli,
v tvých očích zrcadlí se cit,
něco získáš vlastní pílí,
co chceš jednou budeš i mít.
*
Teplý čaj hřeje jen tělo,
když hezký kluk pozve tě dál,
čekáš víc, to by se mělo,
v čiré vodě nehledej kal.
*


17 názorů

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
čawky :)

Metta
18. 03. 2010
Dát tip
OK:) my tě zas příště potrápíme:)) čus

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
ok pro příště :)

Metta
18. 03. 2010
Dát tip
to je otázka cviku, já rýmovat neumím vůbec:) jo a když odpovídáš, pošli avi - zamodři (přeješ myší)jméno adresáta v rámečku vlevo dole a odešli:)

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
aha jj diky :))

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
aha jj diky :))

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
diky :))

Metta
18. 03. 2010
Dát tip
majdík: nevím jak to plaz myslel:)), ale rým by prostě měl být zajímavý, dobrou myšlenku zabije otřepaný rým (tělo-mělo, dát-hřát atd.) Máš-li co říci, zkus to napsat upe bez rýmu, volným veršem, ale i ten má svůj rytmus (zkus svá díla číst nahlas nebo vytleskat) Pozor na gramatické rýmy, tj. slova se rýmují koncovkou, bo mají stejný mluvnický tvar, třeba infinitiv n -át, ít zkus napřed kratší věci, ale na slovech si dej záležet, ne to co je v každé odrhovačce. A piš dál, oproti tvým některým vrstevníkům tady to není až tak upe nejhorší:)))

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
a jako můžu se zeptat jak si to myslel jako že zabíjím nejdůležitější místo řádků? jako já nevím jaky tam mám psat rýmy jako ja tam dávám jako co se mi tam hodí a co mě napadne jako jak mam jako změnit ty rýmy nebo ajko nevím jak to mám říct jako chapeš co tím myslím?

snake_01
18. 03. 2010
Dát tip
ale stejně si myslím, že od doby co existuje google, není žádná kritika dost odborná... :o)

snake_01
18. 03. 2010
Dát tip
to byl můj soukromý tip :o)

majdik172
18. 03. 2010
Dát tip
aha, no jako ja to zkouším teprve začínám, takže není co čekat no a je mi 15 let :)

snake_01
18. 03. 2010
Dát tip
teď nedávno jsem se s jedním setkal, tvářil se jako poetický bůh a psal jako dvanáctiletý a když jsem mu to řekl, zjevně uvažoval o omerte :o)

Metta
18. 03. 2010
Dát tip
Majdíku, prosím, kolik ti je let? Had: Pokud takhle píšou lidi přes třicet, i na ně je to abstraktní:P ty eximpon/t/ente:)

snake_01
18. 03. 2010
Dát tip
autorka neuvedla věk a já se setkal i s tím, že takhle můžou psát i lidi přes třicet :o)

Metta
18. 03. 2010
Dát tip
www.rýmy.cz snake: nevím, jestli to vzhledem k věku autorky nevysvětluješ moc abstraktně:)

snake_01
18. 03. 2010
Dát tip
Tady je oproti poslednímu textu dost znatelná špatná práce s rytmem, občas ti tam přebývají slabiky a celkově se mění rytmus, a ještě jedna rada: rým je exponované místo, tak toho koukej patřičně využívat, proč zabíjet nejdůležitější místa řádků nějakými samoúčelnámi kombinacemi hlásek, čili: ať jjsou na exponovaných místech exponovaná slova. Píšu to proto, že sám jsem začínal podobně a musel jsem se z toho nějak dostat sám, třeba by ti můj případ mohl pomoct :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru