Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZahájení výstavy obrazů
Autor
modrejmracek
Zahájení výstavy obrazů
Sešli jsme se zde, abychom se podívali na obrazy, které malovali naši zatím neznámí malíři. Jmenují se František Klubíček a Pavel Dolfík. Vedle toho, že malují obrazy s romantickou tématikou, tak skládají básně. Abyste si udělali jasnou představu, v čem vznikaly tyto obrazy, přečtu vám tedy jednu báseň od Františka.
"Houfy vran nad kanálem,
z kanálu rukou pár,
prstíky a nad suchopár,
kolem honí se moucha s komárem."
Toť jedna báseň. A nyní vás provedu galerií, kde vám popíši vnitřní duch obrazu.
Tento obraz v sobě ukrývá hudbu jednoho ze smrků, který se autorovi líbil. Je to velice zvláštní až velice neobvyklé nanášení barvy a tahy štetcem jsou ostré a jakoby vytvářely melodii. Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si, že to není jen obyčejný smrk. Ale že za tím smrkem cosi stojí.
A jdeme na další obraz, povšimněte si jasných a teplých barev. Znázorňuje obraz lejna. Ano autor použil vlastního lejna, které potom bezprostředně namaloval. Vidíte i trochu páry, které se od tohoto motivu vzdouvají nahoru. A nad těmi páry vidíte padající papír, který je znečištěný. Je to velice zvláštní, vidíte, jakoby ten papír padal na lejno.
A nyní vás nechám zakoukat se na tento velice úžasný obraz. Znázorňuje smítko. Obyčejné smítko.
A toť dnes vše, přeju vám příjemnou zábavu.
Příště vám ukáži jiné obrazy, které budou opět z jiné tématiky.
Nashledanou příště.