Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKopretina
06. 11. 2001
0
3
1462
Autor
Kichot
C Adim Včera jsem uviděl ami E7 utrženou kopretinu ami F za lesem na poli G ami' v bahně hnít. Voják ji utrhnul přivoněl pohladil svou dívku pak v duchu políbil G F Vzal jsem ji do ruky dmi C ubohou kopretinu F6 C leh jsem si do trávy B F a začal snít O kytkách o lidech o vojáku na poli který se s puškou E7 ami musel bít
3 názory
Tak jsem uploadoval "Středeční výlet" a když oba protestsongy srovnám, máš v pravdu asi v tom, že za "Středeční výlet" člověku tenkrát asi hrozilo vylití ze školy, zatímco o rok starší "Kopretina" by se dala svést na reflexi nějakého sovětského filmu. Že by mi za ten rok o tolik narostla ramena?
Na druhou stranu, když si to teď po tolika letech čtu po sobě znovu, tak si říkám, kde se ve mně ta empatie tenkrát vzala? Rusáky jsme tenkrát z duše všichni nenáviděli. Jak jsem se v té době dokázal dobabrat k tomu, představit si JEJICH pocity – že třeba MUSÍ a že je to sere ještě víc než nás, že tady jsou? (O tom ta básnička měla být.)
Cavalera má asi víc pravdy, než tuší, ty moje další písničky mi teď přijdou ještě naivnější a trapnější, než je takhle první Kopretina.
No, ta její melodie a způsob kytarového doprovodu spíš připomíná Krylovu Pietu – takže ten svůj tehdejší pacifismus ke mně zavál spíš od něj. Jinak v té době jsem nosil vlasy na lopatky, ve vlasech kopretinu, pletl jsem, háčkoval, půjčoval si miminka od maminek v parku a vůbec všemožně vyznával Unisex.
Ale k tvé kritice se stavím zodpovědně – jasně, možná jsem byl ovlivněn i tím – když k nám přijela CA 23 roky před tím, také jsou na obrázcích s dětičkami v náručí...
No dobře, vyprovokovala jsi mě, že sem přidám ještě nějaký ze svých textů z té doby, pokud si vzpomenu – Vzpomínku na srpen.