Proč sadomaso? A co autorka Harry Pottera? Tým agentů, storry autora, kdy jedno oko nezůstane suché..atd, nedělejme si iluze i autoři , a to mohou být dobří - jsou byznys, pak i ty bazény a vily. No a co? Takový je dnes svět, Starý dobrý písmák by se divil..Komenský ještě víc...A tací starořečtí filosové? A nejvíc Gutenberg..cha..cha, je to legrace
Hodnocení poroty:
Armin Tamzarrian – Vtipné, krátké, výstižné =) Lehce naivní pohled do života spisovatele, konzistentní úvaha, nikde nic nepřebývá, nechybí.
Vaud – sice ne moc objevne, ale pobavilo (jen bych trochu zredukoval vyskyt slova "skvely")
Alimra - Myšlenka vcelku dobrá. Zpracování mě ovšem nepřesvědčilo, zda jde o satiru, sebeironii nebo naivní návod k naplnění prasátka.
Pišta_Hufnágl – Sice nikterak objevné, ale sepsané vzdušným a poutavým stylem. Navíc pro autory reflektující filmová klišé mám slabost :)
Pomerančová – Vtipný text na téma proč být slavným spisovatelem,, pobavil, zručně sepsaný. Tento typ humoru mě navíc baví, přiznám se.
Jiří Staněk - Úvodník je míněn parodicky. Odpovídám jeho autorovi: ne, nedívám se na televizi a to naprosto striktně, neopatřil jsem si setobox a nemohu se dívat na televizi, možná, že nyní na ní běží jiné americké seriály než před digitalizací, ale ani tehdy nepamatuji, že by se v nich vyskytoval spisovatel tak bohatý, úspěšný a provozující onen life style, navrhovaný za úměrný spisovateli.
Nehodlám být jmenovitý, ale ruku na srdce: i na ČT 2 běžel svého času nějaký pořad, o úsporách a životní ekologii, spočívající v dojíždění do školy kolem a nikoliv automobilem, večerním čtení pohádek romanticky při svíčkách, kdybych napsal: vypnutí přívodu energie k zahradní fontánce, byli by mnozí doma. A tak najednou se přede mnou jako před čtenářem úvodníku ocitá holá pravda, parodie se mění na skutečnost a já přikyvuji, s vážnou tváří: na světě není nic lepšího než být spisovatelem. Autor má pravdu. Možná jsou ještě lepší /zaměstnání/, třeba rentiér a spisovatelství si když už, tak zvolit jako třetí hobby po hraní golfu a dovolených na Seychellách.
Pro mne parodie parodií není, čtu ji jako závažný text a plně s autorem souhlasím. Hned bych se k němu přidal a to myslím taky zcela vážně, není nic nelegitimního psát tak, /abych --/ kdybych to uměl.
Je možné, že Písmáci nejsou až natolik in v literárním provozu v malém českém rybníčku a že pro ně parodie zůstane jenom parodií... Přečtou, nebudou mít před očima ty samé konkrétnosti, neuvodí jim textík jiné konotace...