Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePokrivene Vanoce
Autor
newie
Pripada mi to absurdni. Ve viru chtivych lidi s otevrenymi penezenkami (oficialni fraze: 's otevrenymi srdci' ), tunami poliethylenu a nejprapodivnejsich verzi pisne 'Jingle Bells' se mi zacala motat hlava. Oprel jsem se o zabradli pred zeleno-zlate vyfintenym obchodem s elektronikou a zapalil si cigaretu. Je to vsechno tak neosobni, bezmyslenkovite, jen automatizovany proces...
"...ja vzdy rozdelim sve pratele na 'seznamu dulezitosti' a podle nej nakoupim darky", (drazsi jsou samozrejme lepsi a jsou pro osoby vys na listu). "Spodnich pet dostane jen prani a pravidlo je, ze kazdy koho znam musi dostat alespon to. Co by si o me potom mysleli?" Rekla zena kolem 30-ti let sve kamaradce, ktera jen vydechla neco ve smyslu: "Je obdivuhodne ze takhle myslis na kazdeho." Pak se obe stratili v davu.
Pohltila mne nechut pocitena k one zene. Popotahl jsem a hrudi mi projela silna bolest. Nucena 'laska', materialne zalozeny list a hlavne ta naprosta bezcitnost mi rozdupala posledni zbytky jakekoli iluze o lidskych Vanocich. Jeste par minut jsem v hlave koketoval s myslenkou zapaleni zeleno-zlateho obchodu s elektronikou nez mi zacaly mrznout zazloutle konce prstu. Zaslapl jsem cigaretu, vyndal placatku a zapil dve pilulky. S nimi jsem spolkl i vsechnu zbylou sebeuctu a vesel jsem dovnitr pro iPod Touch, za ktery me me ratolesti budou jiste nadevse milovat...