Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSlavík a růže
Autor
El...
Slavík a růže - mrazivě fantastický pohádkový příběh o nehynoucí lásce, která na konc přeci jen zhynula...
Slavík - ztělesnění romantického idealismu naivně okouzleného věrnouláskou studenta. Dojetí, způsobené studentovým doufajícím zoufalstvím, probudilo v něm heroickou náturu a pradávnou touhu obětovat se pro své ideály....
Rudá růže - symbol vášnivé lásky, prostředek k jejímu získání vytvořený samotnou přírodou... růžovým keřem...Můzou... Však v dívčí mysli zdeformované civilizovaným luxusem, jež nevoní, však na povrchu leskne se zlatem a třpytí diamanty, stěží může vzbudit vřelý cit. Možná dívka studentovi slíbila tanec za růži jen proto, aby se toho zchudlého dotěry elegantně a na úrovni zbavila...
A nakonec student - chuděra zmítaná a ovládaná souborem biochemických reakcí, kterým vznešeně říkáme Láska. Pod tlakem pudů a nadšení věřil, že cit je to nekonečný - A přece po prvním zklamání ochladl jak horké železo vhozené do štiplavě ledové horské říčky, i přes slib daný slavíčkovi, nevinné oběti dramaticky zbarvených brýlí poetického pohledu na svět. Obrat k chladným vědám, únik před nebezpečným nepohodlím uměleckého vidění, které člověku přináší jen silné vjemy - příjemné i zoufalé...