Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSebevražda - co?
Autor
Beast
Sedím u počítače v 9. patře jisté firmy v určité budově v jednom z velkých českým měst. Jsem tu na brigádě. Dr. Watson jistě správně zareaguje námitkou "..a co že to pán browsdá na internetu?". Inu, holt není co dělat:-) (čímžto se mi v hlavě rodí nová úvaha na téma "hospodářská situace v ČR":-D)
Zaslechl jsem před chvílí, že právě v této budově včera ukončil neznámý nešťastník své mrzké žití a o cigaretové pauze (jíž jsem si udělal:-)) jsem přemýšlel, co by mě asi dohnalo k takovému činu.
Kdysi mi kamarádi ukazovali jakousi stupnici neštěstí a nehod, z nichž každá položka měla svůj bodový koeficient a překročení určité sumy prý vede neodvratně k sebevraždě. Inu, bylo to spíše k pousmání, protože podle tabulky jsem byl já (šťastnější) po 1,2 násobné smrti a kolega se zasebevraždil dokonce 2x!
Podle mě je podnětem k sebevraždě (klasické - z osobních důvodů a příčin - něco jiného motivovalo Jana Palacha i Muhhamada Attu) buď dlouhodobá deprese nebo krátký intenzivní šok. V obou případech je dost smutné, že když už se se svou situací nedokázal člověk vyrovnat sám, nebyl mu ani nikdo nablízku, aby podal pomocnou ruku. V případě prvním je to trošku složitější - Romeovi v těch několika málo minutách mohl být sotva kdo nablízku.
Bohužel nemám dost času (za chvilku končí šichta:-))) na hlubší rozvedení tématu, tak se vrátím ke snaze stručně zodpovědět otázku, ač vím, že tím ukazuji slabé místo případným kritikům mé "slohové nejednotnosti" (ostatně tenhle výraz si asi nechám patentovat, moc se mi líbí a sedí v podstatě na všechno, co jsem kdy napsal, vyjma SMS zpráv:-)
Nejsem na tom taky psychicky zrovna nejlíp - problémy se hromadí a deprese narůstají (viz. "Proč nemám rád vánoce"), přesto jsem po úvaze délky jedné Startky dospěl ke zjištění, že k sebevraždě by mě nejspíš dohnala slepota nebo osamělá staroba, protože v ostatních případech vím, že bude líp. A to vím, o čem mluvím, protože za několik málo hodin oslavím nejotřesnější a nejdepresivnější zážitek svýho života...