Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePojednání o ranním pivu
Autor
obrmichal
Pojednání o ranním pivu
Jest dlouhodobou a vskutku neřešitelnou otázkou člověka, jak naložiti s ranním nedopitým pivem. Mnoho členů odborné veřejnosti se shodlo, že pokud pivo, nelézá se v klasickém půllitru, je lepší ho beze všeho vylít, a to právě, pokud se jedná o pivo večer natočené a ráno nalezené. Pokud však objeveno jest pivo v láhvi, či jest natočeno v klasické plastové láhvi, situace začíná se mírně komplikovati, neboť obsah oxidu uhličitého je v určité míře zachován, a tudíž zvětralost jako taková nedochází svého naplnění. Proto již mnoho generací láme si hlavu, jak s takto nalezeným pivem nakládati. Prof. RNDr. Ruth Ph.D. se této otázce věnuje již několik desetiletí, a pokud bychom měli shrnouti výsledky jeho badatelské práce tak, aby k pochopení běžnému občanu byly, můžeme se takto zjednodušeně vyjádřiti že, pivo nejlépe uzavříti jest v okamžiku nalezení a to jakýmkoliv způsobem.
Prof. RNDr. Ruth Ph.D. upozorňuje, že v klíčové situaci není na místě hledati zátku patřičnou a přímo určenou k láhvi, neboť ta, v důsledku předešlého večera, stává se často nenalezení možnou, nýbrž jest vhodno užíti prostředků nestandartních a často i z pohledu běžného jedince zcela nepoužitelných. Prof. RNDr. Ruth Ph.D. v těchto souvislostech upozorňuje na to, že jako takový prostředek může, pokud se nám nedostává žádného jiného materiálu, posloužiti běžný papír. Důmyslným pravokroutivým pohybem vytváříme z běžného papíru klín, který pak s určitou silou, jež přímo neohrožuje konstrukční parametry lahve, zatlačíme přímo v hrdlo, tak aby prostory vnějšího prostředí a vnitřního prostředí lahve byly důmyslně odděleny, přičemž mezery vzniklé z příčiny užití tohoto druhu materiálu jest nutno zcela minimalizovati, ne-li zcela odstraniti. Pokud se nám materiálu nedostává ani v podobě papíru, doporučuje Prof. RNDr. Ruth Ph.D. přiklopiti lahev předmětem, jenž již z principu své vlastní povahy vytváří standardní rovinu, a předmět takový jest pak nutno jemným vyvažováním umístiti právě na hrdlo lahve. Z výsledků pak vypývá, že takto zachované pivo může člověku ještě dobře posloužiti.
Prof. RNDr. Ruth Ph.D. dále upozorňuje, že v zájmu každého nálezce takovéhoto piva jest minimalzovati teplotu prostoru, jenž lahev a v první řadě její obsah obklopuje. Přímým působením obou prostředí stává se, že teplota piva přejímá teplotu okolního prostředí, jež svou kvantitou ovlivňuje více pivo, nežli pivo okolní prostředí.
Z výsledků kvantitativních výzkumů dále vyplývá, že pivo uzavřené nestandardním způsobem a uloženo v prostředí chladném (Prof. RNDr. Ruth Ph.D. doporučuje teplotu pod 15 °C) může se konzumovati během celého následujícího dne a to s minimální ztrátou kvalitativních hodnot tohoto moku.