Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pod okny

02. 07. 2011
3
5
518
Autor
pas

Chlapec se zamiluje do dívky a ona v srdci jeho lásku opětuje, jenže z nějakého důvodu - představme si ji třeba jako Julii nebo jako nešťastnici stiženou kletbou - ji nemůže opětovat otevřeně, nemůže na sobě vůbec dát znát, že ho také miluje, ba naopak musí k němu být přezíravá, či dokonce krutá. Ale milenec se nedá jen tak odradit a noc co noc stojí kdesi v rohu ulice před domem, kde bydlí jeho milá, pozoruje její okno, až dokud nezhasne, a pak ještě chvíli, dokud ji nepřemůže spánek, čeká za každého počasí, neobměkčí-li se a třeba na něj jen nevyhlédne a nekývne na pozdrav. Dívka o tom ví a těší ji tak mnohé důkazy lásky, je šťastná, když může cítit jeho přítomnost v tom šerém koutě, a pokaždé před spaním ho pozoruje ze setmělého pokoje škvírou v okenici, aby se nedozvěděl... A při všem stesku usíná šťastná, že na ni někdo myslí.

Potom jednoho deštivého večera mládenec prokřehlý zimou a znavený marným doufáním nevyčká jako obvykle, ale vrátí se sklesle domů o něco dříve. Milé děvče zhasne a vyhlédne celé natěšené zpoza okenice - a hle, místo, kde stává, je prázdné a ji nemá kdo doprovodit k branám snu. Ukládá se zklamaná a málem vyčítá svému vytrvalému obdivovateli, že v dnešním nečase odešel tak brzy.

Kolik lidí na nás někde čeká, když už máme svou snahu za marnou? Kolik lidí na nás hledí škvírou, když je nepozorujem, a kolik lásky je opětováno, aniž se to kdy dozvíme? Kdybychom to jen věděli, o kolik lásky více mohli bychom dát.


5 názorů

větroplach
03. 07. 2011
Dát tip
kéž by....

pas
02. 07. 2011
Dát tip
To já si taky nemyslím, ale někdy se to stává...

sharik
02. 07. 2011
Dát tip
já si nemyslím, že je takových situací nějak hodně...

pas
02. 07. 2011
Dát tip
Díky, opraveno, ať to kontroluju sebevíc, vždycky nějaká chyba zbude. No prostě neumím česky :)

Diana
02. 07. 2011
Dát tip
Láska se nestará, kdy a zda bude opětována. Prostě trvá. Zajímavý pokus. A oprav si "při všem stesku"!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru