Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKapitola 1 - Návrat domů
Autor
Ondřej Kališ
Návrat domů
Matouš Trégl byl třiatřicetiletý vedoucí pobočky jedné banky. Měl ženu Danielu, jež byla o rok mladší než on a kterou velice miloval; právě tak jako svého synka, devítiletého Tomáše. Bydleli v Praze, v Ježkově ulici číslo 7.
Daného dne, byla druhá půle června roku 1991, šel Matouš z práce přímo domů. Velice se tam těšil, neboť končíval až po páté a jeho žena bývala doma dřív než on.
Přišev k domu, podivil se nad množstvím policejních aut. Domovní dveře byly otevřeny - nebylo pochyb, že se něco stalo právě v jejich domě. Matouš se zalekl. Nestalo se snad něco v jejich bytě?
Vjel do něho úděs, snad i něco zlého tušil; pln zmíněné hrůzy běžel po schodech vzhůru - ke třetímu patru; kdyby měli výtah, nebyl by jím nahoře dřív.
Doběh do třetího podlaží, div se nezhroutil otevíraje přivřené dveře. Když je otevřel, bylo to ještě horší. Policisté, kteří stáli u domovních dveří a pustili ho, když řekl, že v domě bydlí, neznamenali nic konkrétního a pásky, kterou právě překročil, si snad ani nevšiml; žádná předchozí myšlenka ho nepřipravila na to, co nyní uviděl. Nedbaje toho, že se právě nacházel na místě vraždy, usedl zprudka na židli. Vedle něj ležela jeho žena s jednou bodnou ranou ve svém těle - směřovanou přímo do srdce.
Kdo mohl něco takového udělat? Kdo mohl tak nenávidět tu dokonalou ženu? Takové otázky proběhly v okamžiku Matoušovou hlavou. Následně je nahradil chaos. Do toho chaosu vstoupila rázně žena, pohybující se dosud kolem Danielina těla.
,,Kdo jste a co tady děláte?”
,,Matouš Trégl,” dokázal říci Matouš.
Žena se uklidnila, pochopila jeho rozpoložení.
,,Jděte do toho zadního pokoje,” řekla ukazujíc na dveře synova pokoje.
*****
Matouš se pomalu odebral udaným směrem. Tomáš byl v podobném stavu jako Matouš; v pokoji byla ještě policistka, které už Tomáš pověděl, co se stalo.
Po Matoušově příchodu se policistka zeptala, zda nemá odejít. Matouš nesouhlasil, ale po chvilce se jí zeptal, zda by si nemohl dojít pro něco k pití. Ona šla raději s ním.
Nejprve do sebe Matouš obrátil sklenici vody, ale pak chtěl jít ještě do pokoje, kde vzal průhlednou lahev s podobně průhledným obsahem - v tu chvíli mu bylo jedno, z čeho je vyroben - a otevřel ji. Vtom se rozhodl, že nebude pít alkohol z lahve - šel ke skříni, otevřel ji a zeptal se policistky:
,,Chcete taky?”
Policistka odmítla.
Matouš naplnil skleničku a postaviv ji na stolek usedl na pohovku. Policistka se opírala o čelo postele.
Pak Matouš zavřel lahev, již stále držel v ruce, a odložil ji na stůl, aby se chopil pravou rukou sklenky a vypil její obsah.
Následně položil sklenku na okraj skříňky a povstav šel uklidit i lahev. Potom oba odešli do Tomášova pokoje.
*****
Již víme, že Tomáš byl v době vraždy doma; dokonce ji viděl a zahlédl i vraha. Právě on zavolal policii, což ho napadlo chvilku po té události. Zajisté by vraha poznal; bohužel ho dnes viděl prvně.