Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNěkdy mám pocit, že je mi dnes líp
Autor
Radka Dupain
Chci vidět modrý nebe a kouřící komíny.
Chci natírat ploty, chci malovat zdi, sázet kytky a sekat trávu.
Chci chodit v dešti a vidět odkvétat tulipány.
Chci cítit jaro ve vzduchu a nabírat nohama podzimní listí.
Pamatuju si na to, jak si se na mě díval. Bylo to… nepopsatelný. Viděla jsem v tvých očích lásku, měla jsem pocit, jako bych se jí mohla dotknout, byla tak hmatatelná, tak skutečná, myslela jsem, že mi pukne štěstím srdce.
Usmál ses a řekl jsi mi, že to zvládneme.
Tehdy jsem tomu věřila.
A potom jsem viděla, jak naše láska umírá a nedalo se s tím nic dělat. Až příliš jsem na ní lpěla, až příliš na to, abych si všimla, kdy začala uvadat, ale stalo se a pak najednou byla pryč. A s ní i ty a moc to bolelo.
Nechci se už trápit tím, co nemůžu vyřešit.
Chci nořit nohy do písku a stavět z něj hrady.
Chci si zpívat a chci tančit.
Chci psát kuchařky a chci se smát každý den, celý den.
Když jsi odešel, zůstalo místo tebe zvláštní prázdno. Řekla jsem ti, že jsme oba vyděšení a časem to přejde. Ale odvrátila jsem hlavu a ty jsi věděl, že to, co jsem řekla, není pravda. Věděl jsi, že to nikdy nepřekonáme, řekli jsme si věci, které všechno změnily.
Naši kamarádi byli najednou tvoji a moji kamarádi. Náš byt byl najednou můj prázdný byt. Všichni mi radili, že to přejde, že mám jiný věci, na který se teď musím soustředit a řešit je.
Ale já jsem je nechtěla řešit.
Chci totiž řešit nejlíp tak nějak nic.
Chci plavat v moři a přitom pít slanou vodu.
Chci otáčet hlavu ke slunci a cítit paprsky na tváři.
Chci se vyválet ve sněhu a jezdit na saních.
Pamatuju si na náš poslední rozhovor.
Teď můžeš jít, říkala jsem ti. Do toho, já jsem v pořádku, můžeš, všechno je v pořádku.
Když jsi odcházel, neohlédnul ses.
A já tě chápu, kdybys to udělal, asi bys neodešel. Viděl bys, že jsem vyděšená a nedokázal bys to. Dodnes bychom tu byli spolu. Oba nešťastní.
Vím přesně, co chci. Ráno jsem se probudila a mám pocit, že je mi dnes bez tebe líp.
Je pondělí a mám poslední chemoterapii.
A chci jediné.
Chci žít.
10 názorů
Richard Hrob
26. 10. 2012Wow, krásně jsi to napsala. Tipuji*