Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAkce Citron
Autor
Lindemann
Slovensko, základní škola Cabaj-Čápor, 1981 Náš třídní byl botanik amatér a neustále se snažil pěstovat exotické rostliny a ovoce. Obzvláště velkou slabost měl pro Pepu - Citronovník, který měl umístěný v kabinetu, a na kterém se už několik let snažil vypěstovat nějaký citron. Bezvýsledně. Až jednoho dne, kdy odjel třídní na tří denní dovolenu, přišel Pišta s nápadem jak si z něj vystřelit. "Chlapci, čo keby sme mu pomohli vypestovať citrón!"pronesl Pišta. „Jak?“ Zeptal jsem se a nechápavě na něj koukal. "No jednoducho ho prirobíme na Pepu. Mašek by neveril vlastným očiam až by ho tam uvidel. Tak čo vy na to? " řekl nadšeně. Nápad se nám líbil, takže nebylo co řešit. Pišta však nedomyslel jednu věc, a to, že byl prosinec a citrony se v té době sháněly těžko. Natož ty malé, potřebné pro náš žertík. Přesto jsme byli rozhodnuti vtípek provést. Rozdělili jsme se, tedy do čtyř jednočlenných družstev a se zadáním najít co nejmenší citron jsme vyrazili do všech obchůdků v okolí. Po celodenním pátrání přinesl každý dva nejmenší citrony, které našel. Z 8 citronů byl vybrán ten nejmenší, se kterým jsme se o obědové přestávce vplížili do učitelova kabinetu, kde jsme mu jej pomocí drátku ukrytého za list přidělali na Pepu. Když se učitel vrátil do školy a uviděl, že mu během tří dnů vyrostl citron, okamžitě o tom informoval školním rozhlasem. V tu chvíli se šla celá škola podívat na ten zázrak. Protože to přeci není možné, tolik let nic a najednou citron! Mašek byl na svůj úspěch velmi hrdý a řekl o něm každému, koho potkal. Že jde o žert, odhalil až po několika týdnech, kdy začal citron přes veškerou jeho péči usychat a plesnivět, a když při opečovávání Pepy odhalil drátek, na kterém citron visel. Byla z toho tehdy celoškolní aféra. Na viníka byla vypsána odměna v podobě 300 korun, přesto nebyl nikdy odhalen.