Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAlesendos
07. 01. 2000
1
0
1324
Autor
ergo
nivě malého potoka nasbíral něco rostlin a kořínků k jídlu i na bolavé koleno,
rozdělal oheň a vlezl do potoka pro pstruha, jichž tu bylo požehnaně,
po půlhodině stařeckého pachtění mezi kořeny konečně něco chitl,
pstruh byl docelas veliký a poustevníka to , na jeho léta , potěšilo,
že má ještě hbytou ruku, kousek od ohniště poskakoval zajíc, poustevník
ho dlouho pozoroval, a pak čekal, třetí den se vykoupal vypral své oblečení
a pohostil procházejícího mnicha, který putoval s dopisem od jakého si
světce ze severního norika do jihozápadních končin, mnich byl velmi učený
(zvláštnost se kterou se poustevník už párkrát setkal u potulných mnichů),
takže recitoval pár nových textů jež už poustevník neznal, a opět se ujistil že to jde
venku od desíti k pěti, poustevník mnicha spíš pouze vyslíchal, nebo mnicha
vyspovídával, o rozmluvu rozhodně nešlo, mnich krásně, srozumitelně vyprávěl
a poustevníkovy připomínky bervitě rozebíral, správně řadil do souvislostí
ikdyž poustevník věděl že o tématu toho ví mnich stejný prd jako on, působil
na něj přímo dojmem zasvěceného, poustevník se pokoušel v náhlích
pauzách posati vidění jež se mu nedávno dostalo, mnich mu odvětil že bůh
jest věčností a milostí, bez boha není počatku a není smyslu, což pak by
potom mohlo vůbec být, býtí musí být a proto musí být, počátku, smyslu,
to to dává jedině a pouze bůh a proto jest, je součást bytí, poustevníkovi se
zvedl žaludek a šel se vyblít, opláchl se trochou vody, těšil se jen na ráno až
mnich vypadne, celou věc ještě mnich probral dvakrát jinými slovy, aby byloi
jasné jak to myslel, stejně tak věděl že mnich jeho nepochopil, neměl co chápat,
svému rozumněl a bylo by-li to jinak samo by ho to určitě napadlo, poustevník
ví že nemusí mít pravdu, jak už řekl : nejde o pravdivost jde o spojitosti,
a pokud někdo myšlenku nepochopí nevnímá ani spojitosti,sám sebe tak
ochuzuje, poustevník není moudrý ani vzdělaný učenec, jen má zřejmé vidění,
každá myšlenka má proněj cenu, ikdyž se mu z ní udělá i blbě,
ráno měl poustevník dobrou náladu čumějc kde co lítá, aby se nad tím zaradoval,
mnich už hodnou chvíli popíjel ranní čaj a snídal jakousi placku o níž se podělil s
poustevníkem, mnich se po pár soustech rozpovídal o svém klášteru a řádu,
jež seskupuje jejich mnichy, vyprávěl i o velké události probíhající dobrých pět let,
kdy knim přišel jakýsi Korbis na pozvání jejich otce a že jestli by jim vystavěl
kamenný příbytek ducha páně, aby tak klášter dodal svýmroubeným hradbám
a chatrčím více ucty, hodných páně, Korbis stavěl ponejprv do hloubky a pak
teprv nad zem rostla stacba, mniši se činili a Korbis dohlížel seč to šlo,
sic mniši jsou jinak šikovní stavb jim činila nemalé potíže, že malta která měla
držet kameny k sobě, byla měká, byli mistram nuceni kameny ukládat v co
nejtenších s malími sparami, dílo bylo dokonáno a mnich jde se svým
dopisem tuto radost oznámit jiným, že tak bude dobré místo pro ostatky
některého svatého, jež se v dnešní zmatené době toulá od vypleněného kláštera
k jinému, mníšek vyprávjel ještě jiné podivuhodné zbitečnosti, které poustevník
se zaujetím poslouchal a vlastně hned zas zapomínal,
v brzkém dopoledni se mníšek zvedl k odchodu i tedy poustevník se pobalik
a vidal zpět k domovu, cestou nazbíral pár hub a různého listí, vše jak to přišlo
nasoukával do svého prapodivného ohozu, sešitého z několika kusů bývalých
kuten, plášťů a čehosi co mohlůo být kdy si zimním kabátem, houby mizeli v
levých hlubojých kapsách jako útrobi mizející kdesi u dna vesmíru, houby tak
zrály v tom nejkrásnějším čase a probouzela se v nich jejich mocnost, kouzelné
látky expandovali do celé houby, proniknouc jí, splívali sní v jedno magično,
prostupující síla měla nadčasový vliv na celou útrobu, takže houby leckdy v
kapse prokládal i mátou a maliním jež užíval k čajivaření, houby byli dostatečně
promagičtěny tak po týdnu, záleželona vlhkosti a nesmělo se to přehat,jinak
houby místo magických účinků léčebných prováděliy poustevníkovi magické
noci, znichž se nerad vracel zpět a prožíval si ktmu bonusové magické dny,
odnichž úniku nebilo, "není zbytí jeto k blití" broukal si poustevník během těchto
věčných dnů, nebo při zběru :
"není zbytí je to k blití
slunce ještě svítí
kdy už bude konec bytí
ať nesvítí aňesvítí
prosím bože
konec …. kde je ?
těm houbám smysl
kde se bere ?
jepice krouží
zabít je je zbitečné
slunce zapadne
ještě o další den prosíme
a konec utrpení čekáme
život za něj stačí ?
to neznáme, nevíme
kudy se ubírat máme
děkuji vám houby
děkuji vám imaginace
tvoříte vemě houby
jen pohádku pro stace
variace, variace, nekonečno jich
ó bože,ó bože,jsi tak široký
až mně bolí játra, hlava, celá mysl je z tebe v prdeli, že já si tím hlavu lámu
když můžu bejt denně na flámu
ó ty mysli blbě ni z tebe je
na boha já denně zvraceje
nesouvisle melu
na záchod já jdu
kde se z toho snad vyseru
tvojí sračku pomalu vyměším a zhodnotím
dřív však nebo pozdějc zjistím
že ikdyž sem odněkud utek
uas někam jinam sem se dostal
kde jiné houby rostiu
ó bože naco je ten věčný tběr
který nutímne jen
ser, ser, ser,
jen se z toho nezblázni
a jinej flek zas hledej
to je smysl toho pachtění
že limitně se blížím
těm houbám nejmagičtějším
v nichž ostatní spatřím
útrpné snažení
mysli lámání
duševní mučení
nekonečné snažení
pomalé dávení
bez konce
i ta snaha opice
nedosáhne stejně jako já
magická houba v dáli je
zdali vůbec bůh jí excituje
nebo ne !!!
za ocasem se honíme
dokavaď nechcípnem
z radostným úsměvem že ve smysluplnosti jsme konali
a ono zatím jen skoro
ukojená onanie
snad jí za nás někdo dojede
jak idioticky tragické
že jsme mi pitomci nebili radši jenom těmi jepicemi