Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTeenageři aneb svaté patnáctero pravého puberťáka
Autor
jita127
Moderátorka: Dobrý den dámy a pánové! Vítám vás u dnešní přednášky. Bude to trvat asi tak deset dvacet............hodin. Takže se pohodlně usaďte a poslechněte si svaté patnáctero pro puberťáky, teenagery nebo zkrátka dospívající. Hned pro začátek je zde pravidlo o věku.
/prochází někdo s cedulí: 1. správný věk/
Moderátorka: Pokud toužíte po tom, být správným teenagerem, nesmíte být moc mladí. /vchází stařena/ teď ještě ne babi! /Přibíhá malá holčička/ tak znovu, nesmíte být moc mladí. Ani staří.
….. opakuji: ANI STAŘÍ! /moderátorka odchází a po chvilce se vrací s babičkou/ Ani staří. Zkrátka váš věk by měl být od deseti let do dvaceti. A nyní už pravidlo druhé: Umět se správně posadit. /prochází někdo s cedulí: správné sezení/
/ve tříde: v předu sedí dítě v lavici a před ním učitelka/
Učitelka: bla bla bla bla bla . . .
Dospívající: /polehává na lavici, nejdříve se opírá o jednu ruku, pak o druhou, pak oběma a nakonec se rozplácne na lavici./
Učitelka: Posloucháte mě vůbec?
Dospívající: Ještě pět minut!
Moderátorka: Další pravidlo se týká rozhovorů s rodiči o škole. / cedule: vyprávění o škole. Sedí matka a vedle ní dcera, která má na zádech tašku a v ruce žákovskou/
Matka: Tak jakpak to dopadlo s tou matematikou?
Dcera: Nooo není to trojec, ani dvojka a dokonce ani čtyřka!
Matka: No neříkej mi, že jsi dostala jedničku!
Dcera: Vždyť nic takovýho neřikám.
Matka: A co tedy máš?
Dcera: No kouli, cos čekala jinýho?
Moderátorka: A nyní první část pravidla: Ujasni si priority. /cedule: ujasnit si priority 1. část/
Sestra (malá holčička): Janííí!
Jana: Hmm?! /leží rozvalená na křesle/
Sestra: Venku je strašná bouřka!
Jana: No a?
Sestra: Nejde televize! Ani jeden program!
Jana: No a?
Sestra: Dědeček uvízl s autem na dálnici!
Jana: No a?
Sestra: A nejde internet!
Jana: Proč já! /křičí do nebes a lomí rukama/
Moderátorka: A teď už konečně část druhá. /cedule: Ujasnit si priority 2. část/
Sestra: Martinoooo!
Martina: Hmmm?!
Sestra: Venku strašně sněží! Ale strašně!
Martina: No a?
Sestra: Prej by se mohla propadnout i štřecha!
Martina: No a?
Sestra: Maminka zapadala v krámu!
Martina: No a?
Sestra: A zapadala škola!
Martina: Spravedlnoooost!!!
Moderátorka: A my se pomalu dostáváme k pravidlu o vhodném hudebním vkusu. /cedule: vhodná hudba. Zní refrén písně PSY- gangam style a všichni tancují (tanec kdyžtak naučím, ale myslím že ho všichni znají) někteří i hlasitě zpívají./
Moderátorka: A konečně pravidlo číslo sedm: Internet. /cedule: internet/
(sedí naproti sobě dvě holky u počítačů.Píšou a při tom sami sobě diktují)
Dívka1: A kde se teda sejdem?
Dívka2: Ták třéebá... u kostela?
Dívka1: Oká. Hele a co Filip? Už se srovnal?
Dívka2: Hele počkej já jdu na záchod. /odchází/
Dívka1: čekááám.
Dívka2:/přichází/ Už jsem tu. Řeknu ti... téééén byl!
Dívka1: Hele a víš co?
Dívka2: Co?
Dívka1: Jdu na wécé! /odchází/
Dívka2: A já jdu napsat Filipovi!
Dívka1: Co mu píšeš?
Dívka2: Hele já musim pp!
Dívka1: Hééééj! Co mu píšeš? Co mu píšeš? … Fajn, tak si třeba pííp!
Moderátorka: A tímto jsme navázali na další pravidlo o správném vyjadřování. /cedule: správná mluva- část první/
Chlapec: Héj ty PÍP! Co tu děláš ty PÍP PÍP?
Lucka: Co na mě řveš ty malej PÍP? /Přichází další dívka/ Anííí!
Anna: Lucíííí! /objímají se/ Co to je za PÍP? Ty se s nim znáš?
Lucka: PÍP cože? S takovim PÍP? Já? No PÍP.
Chlapec: Hele, hele! Vy PÍP ste ještě větší PÍP než já.
Lucka: PÍP?! Ty si mě nazval PÍP? Děláš si PÍP?
Anna: PÍP nech jí! PÍP PÍP PÍP!
Chlapec: Héj! PÍP!
Moderátorka: No tak to by stačilo. A mypomalu přejdeme k dalšímu pravidlu. /cedule: správná mluva- 2. část/
Dívka1: OMG viděla si v TVD tu úžasnou LS steleny?
Dívka2: NN, já koukala na HIMYM. WTF vážně stelena?
Dívka1: Jop!
Dívka2: TTJN. MMNTzvoní mi MT.
Dívka1: Tak teda PP.
Dívka2: PP.
Moderátorka: A my přecházíme k pravidlu desátému. Lichocení. /cedule: lichocení dvě dívky sedí v tureckém sedu vedle sebe. Před nimi projde další dívka s ošklivým tričkem/
Sedící 1: Wáu! To je krásný tričko. Kdepak si ho koupila?
Stojící: Ehm díky. V sekáči pod školou. /odchází/
Sedící 1: /šeptá druhé/ Nejhorší triko, který jsem kdy viděla. V sekáči? No jasně, kde jinde. /dívky se chichotají. Prochází další dívka s krásným tričkem./ Jaj. Kiky, říkám to pro tvoje dobro. Tohle už nikdy nenos. Je to strašný! ¨/procházející se rozpláče a odbíhá sedící šeptá druhé:/ Pojď musíme najít ten obchod.
Sedící 2: Jakej?
Sedící 1: Ten s tadytim tričkem. Je boží. /sedící 1 táhne druhou pryč./
Moderátorka: A následující pravidlo je o stravování. /Cedule: stravování. Úplně všichni sedí ve třídě. Chlapec uprostřed něco hledá v tašce./
Chlapec: /vytáhne pytlík se svačinou/ Tákže to je rohlík, mrkev, pití, sušenka .../půlka třídy se na něj vykuleně a prosebně otočí/ ...a žvejka. /Celá třída se k němu seběhne/
Moderátorka: Pravidlo číslo 12: Domácí úkoly. /cedule: DÚ. Ve třídě je 8 dětí./
1: Kolik ti vyšel ten úkol?
2: 14,3.
3: Mě 14,4.
4: Mě taky.
5: Mě taky.
6: Mě taky.
7: Já to nespočítal/a.
8: Von byl úkol?
Moderátorka: A další pravidlo se týká písemek. /cedule výsledky. Ve třídě je 5 dětí./
1: Jak ti vyšel ten test?
2: 4 a půl.
1: A tobě?
3: 4 a půl.
1: A tobě?
4: 4 a půl.
1: A tobě?
5: /Hodí rozčileně propiskou/ 19! /Naštvaně odchází/
Moderátorka: A naše představení se dostává do finále. Pravidlo číslo 14: Volný čas. /cedule: volný čas. Chlapec sedí a na klíně počítač./
Chlapec: /buší do tlačítek/ Chcípni! Chcípni! Chcípni! Joooo! /Skáče po pokoji/
Maminka: / volá z dáli/ Pepíku? Copak děláš?
Chlapec: Ehm... Učím se!
Moderátorka: A nyní už poslední pravidlo. /Cedule: přátelé/ Toto pravidlo zní: obklopovat se správnými lidmi. / na scénu přicházejí všichni ve skupinkách, které se drží kolem ramen, nebo za ruce, nebo přijdou každý z jiné strany a obejmou se, mávají na sebe atd... ve předu se i s moderátorkou chytí za ruce a ukloní se/