Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoprvé
Autor
ThatGuy
Není to poprvé
co stojím bez dechu
osamocen v sedmým pádu
Bez slz a bez krve
co vedou k úspěchům
jenž předchází velkým pádům
Není to poprvé
zatrpkle zahořklý
zbavený sebeklamu
Seberu reservé
ze stolu pro hosty
a vlezu do županu
Není to poprvé
co jsem si tebou jist
a nemyslím to vážně
Aniž mi zatrne
láska a nenávist
zůstanou rovnovážné
5 názorů
Taky jsem hned chtěla upozornit na tu hrubku. Jinak mi připadá, že hraní se slovy je nadřazeno smyslu sdělení a to není dobré.
Tramontane
24. 05. 2013Nevím, co dělá korektor nebo ne, ale správně by mělo být "úspěchům jež předcházejí". Komentáře typu - není to úplně špatné, vcelku slušná práce - to jsou jen fluskule - k ničemu. Vyzdvihla bych pátou strofu, stejně jako překvapivé "vlezení do županu". Naopak mi vadí často používané fráze - stát bez dechu, úspěchy předcházející pádům, zbavený sebeklamu a jazyková nerovnovážnost (osamocen - zní knižně, sedmým - je nespisovné) - prostě mi to nejde přes ucho, ale to spojení významově nese náboj originality, ten samý případ je, když na jednom řádku použiješ hovorové "co" a hned na dalším řádku "jenž"...Celkově text drží pohromadě, ale přijde mi, že je to jen takové to hraní si na rýmy, to nemyslím nějak špatně, občas z toho vzejde sympatická věc, třeba jako tahle...L.
jo, závěr nic moc, ale jinak je to vzhledem k tématu vcelku slušná práce...
Richard Hrob
23. 05. 2013Jo, tohle není úplně špatné. Tipuji*
Trochu ses z toho v závěru vyvlíknul. Rytmicky, až na 3. verše v 1. a ve 2. strofě, dobré. Je sice pravda, že je často přijatelné, nebo dokonce pěkné, vložit do metricky jasné básně jiný verš, ale tento případ to asi nebude. Jinak se mi to docela líbilo.