Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePasodoble po kysucky
Autor
les lilas
5 názorů
ano, ten vnitřní boj je důležitý, dokud se člověk nesrovná s minulostí, nemůže dál.. četlo se mi to celé velmi dobře, narozdíl od Lakrov naopak, možná o něco lépe jsem se cítila v té střední části, v jeakémsi vnitřním monologu oné ženy... která tady "na pokraji světa" hledá nový počátek*
:) Ďakujem za kritiku. Pasodoble má pripomínať skôr určitú beznádej, ako sa všetko točí do kruhu v tomto príbehu, je to súboj dvoch osôb, Oliny a žanety, zároveň aj stret dvoch kultúr, mestskej a vidieckej, už na prvý pohľad veľmi rozdielnych. Žaneta v tejto corride utŕžila porážku, no vo svojom vnútornom boji vyhrala.
Úvodní a závěrečná "třetina" se čte lépe, než střední pasáž, ilustrující prostřednictvím retrospektivního děje Žanetiny myšlenkové pochody a povahové rysy. Střední pasáž by mohla čtenáře trochu nudit. Předpokládám však, že právě ona (střední pasáž) byla hlavní pohnutkou k sepsání téhle povídky. Ocěňuji úsměvné momenty (nová kuchyň a stará kamna) v úvodní "sondě do duší" obou protagonistek. A líbí se mi ten pomyslný kruh, který děj tohoto příběhu uzavírá. Končí právě tam, kde začal; snad aby se trochu podobal tanečnímu názvu, jenž zřejmě souvisí i s náznakem koridy v oné úvodní akční scéně.