Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se70. SUPERKOULE - "fjara" - dílo č. 3
Autor
soutěž KOULE
Na pláži s fujarou
Krystal dvojchromanu draselného se může uhnízdit v nose. Do tří dnů vyvolá selhání ledvin a zánět slinivky břišní.
Požití krystalů vede ke zvracení a nevolnosti s rychlým nástupem komatu, methenoglobinémii, poruše srážlivosti krve, gastrointestinálnímu krvácení a syndromu respirační tísně, kdy se plicní sklípky bortí. Následuje smrt postiženého.
Protijedem je vitamín C. Zlo je hloupé.
*
Mužovo nitro pohlcovala neustálá změna a matematické posuny.
*
V tomto pokoji byla tma a mladá žena (dívka?).
O tři čtvrtě se zjevil v okně. Krom igelitky z Lidlu a tetování na obličeji byl průměrný.
Její obsah čítal: 4 antiemetika
20 prášků na spaní
1 respirátor
2 široké gumičky
2 igelitové pytlíky
1 sáček s ledem
1 čajovou konvici
2 hrnky
2 pytlíky mátového čaje
2 trojúhelníčky toastového chleba
1 panák whisky
Vyňal konvici a nechal zavřít vodu.
Láska.
Za necelou chvíli stoupal ze dvou nádob kouř. Nádoby svým teplem připomínaly krb.
Vyňal toasty a spolu s hrnkem je položil na stůl:
„Na-je.-z“
Sám se napil a sledoval, jak dívka plní svou tvář.
Podal jí dvě antiemetika; zapila je čajem. Za patnáct minut zbytek.
Dívka seděla zpříma a nehybně.
Přetáhl jí přes hlavu obě gumičky a umístil je na krk. Pak jí vložil do úst dvacet prášků na spaní – rychle je, za pomoci velkého panáku whisky, polkla.
Na obličej jí nasadil respirátor. Z tašky vyňal sáček s ledem a dva igelitové pytlíky. Sáček s ledem ze zadu přiložil na krk.
Oba igelitové pytlíky pak rockerce přetáhl přes hlavu a zastrčil je za gumičky na krku.
- Při použití jen jednoho hrozí riziko výskytu drobné dírky.
- Sáček s ledem dal na krk proto, že lidská hlava má tendenci se pod igelitovým pytlíkem přehřívat.
- Díky respirátoru se nebudou igelitové pytlíky při dýchání tlačit do úst a nosu.
- Vzhledem k použití antiemetik není šance, že by dívka léky s alkoholem vyzvrátila.
- Alkohol posílí účinek léků.
Aby se nedusila, uchopil její ruce a vložil je zpředu pod gumičky na krku. Dívka je odtáhla.
Až prášky na spaní zapůsobí, usne a ruce jí samovolně spadnou. V poklidu a bezbolestně zemře.
Usnula téměř okamžitě. Ruce vyklouzly zpod gumiček a složily se v klíně.
Ozvalo se hlasité chrápání ne nepodobné spánkové apnoe, které je pro silné jedy typické.
*
Za 3 dny průjem, ucpání nosu, selhání ledvin (hepatitis), zánět slinivky břišní (pankreatitida), únava.
Potvrzeno vysokou hladinou chromu v krevní plasmě a spektrometrií krystalu (který se podařilo nalézt).
Akutní orální otrava:
Zvracení a nevolnost s rapidním nástupem komatu, methenoglobinémií,
Methemoglobinémie je fyziologická porucha charakterizovaná přítomností abnormálně vysokého množství methemoglobinu (metHb) v krvi.
Methemoglobin je oxidovaná forma hemoglobinu, která nemá skoro žádnou afinitu ke kyslíku, proto nemůže téměř žádný kyslík přenést do tkání.
Pokud je jeho koncentrace v červených krvinkách zvýšená, může se projevit tkáňová hypoxie.
Koagulopatie (porucha srážlivosti krve), gastrointestinální krvácení, syndrom respirační tísně.
(nepřítomnost surfaktantu, který drží plicní sklípky otevřené a jejich následný kolaps)
Hemodialýza a hemoperfuze uhlím nepomohly.
na pláži