Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezadání 71. SUPERKOULE - konečný počet děl v soutěži: 5
Autor
soutěž KOULE
Soutěžní díla postupně naleznete přehledně pod nickem soutěž KOULE. Pokud ho máte v oblíbených, budou vám na všechna soutěžní díla chodit avíza.
Téma: zuby a jiné tělesné katastrofy nejlépe se zaměřením se na období dovolených, prázdnin a svátků
Čas: Příspěvky zasílejte do neděle 25.8. do 21:00
hlasovat bude možno do úterý 27.8. do 21:00
Důležité informace:
Pozor!!! Soutěžní text nezveřejňujte pod svým nickem, ale zašlete zprávou na nick soutěž KOULE, který jej zveřejní za vás (hned jak si všimnu došlé zprávy, takže ve 2:00 málokdy).
Soutěžní díla musí být napsaná PO vyhlášení zadání každého soutěžního kola, dříve publikovaná díla nebo "šuplíkovky" - pokud budou zjištěny v průběhu soutěžního kola nebo po něm - budou hodnocena jen mimo soutěž.
Také prosím zapomeňte na vlastní svéráznou úpravu – tu si pak můžete dopřát po skončení soutěžního kola na vlastní stránce). SUPERKOULE je totiž „anonymní KOULE“, více ZDE.
Autory zároveň chceme upozornit, že v průběhu soutěže ani po jejím ukončení nebudeme na přání autorů zaslané texty vymazávat, důvody naleznete v klubu. Pište proto s rozvahou.
Soutěžní texty můžete po skončení hlasování zveřejnit pod svým nickem.
Pod svými díly samozřejmě nemůžete během hlasování reagovat jako autoři, nezapomínejte na to, prosím!!!
6 názorů
aleš-novák
27. 08. 2013aha...tak nic, no :o) ale oplakávat se dá i o dovolené...
aleš-novák
27. 08. 2013teď mi došlo, že jsem vlastně mohl poslat do soutěže tuhle úvahu :o)
soutěž KOULE
26. 08. 2013díky za čtení a komentáře ke všem dílům, vždycky je mi líto, když jsou soutěžící odbývání líbí - nelíbí a nebo mlčením :o)
Na první místo řadím dílo č. 1 -- Luděk, jemuž uděluji tip. A přikládám komentáře ke všem dílům účastnivším se tohoto kola.
Získal si mě hned první odstavec -- jednak tím, jak rychle a nenásilně se autor dostal k zadanému tématu, taky kvůli stručné humorné charakteristice protagonisty ve druhé polovině onoho odstavce, ale hlavně kvůli jeho poslední věťě: Luděk dělal čest svému stavu.
Trochu mě překvapil (vzhledem ke zmiňovanému odporu k mléčným výrobkům) ten rohlík s taveným sýrem, ale beru, že to patří k celkovému koloritu postavy (střez se dne, kdy nebude na co nadávat).
Čtu dál a na konci mi dochází, že čtení je to sice zábavné, ale se smyslem toho příběhu se nějak nedokážu srovnat.
dílo č. 2 -- Nejdřív uslyšíte ten řev...
V tomhle příběhu se nevyznám. Obsahuje několik náznaků, které by mohly vés k humorné pointě (omyl v datumu narození pacientky, zubař a pacient jsou kamarádi nebo zástupování zubaře stavařem), ale žádný z těch náznaků není dotažen do konce. Takže se čtenář může cítit spíš zasypán -- ač místy milými -- absurdnostmi.
Tak už to ve zdravotnictví chodí -- to je ústřední myšlenkou?
dílo č. 3 -- Jen si vzpomeňte na dovolenou...
Vyprávění z dovolené, protkané lehce humornými formulacemi. (Nevím, proč si myslím, že tohle "zubní" kolo soutěže by mělo humorem překypovat.) Dá-li se o úvodním odstavci mluvit jako o humorně laděném, z následujících dialogů, ať už domácích, či těch ordinačních, se humor vytratil. Závěr mi pak přijde vyložně sprostý (a nereálný).
Jelikož v tom vyprávění nic dalšího než pokus o humor neshledávám a jelikož nejsem vyznavačem tohoto druhu humoru (zesměšňování), nemohu toto dílo hodnotit.
Zpočátku mi trochu vadí ono násilé upoutávání pozornosti čtenáře reklamami zprofanovanou řečnickou vsuvkou (Znáte to...) nebo (z mého pohledu) nadbytečným zdůrazňováním (No a o víkendu...) Co se mi naopak líbí, je nápad s nepsaním či nevyslovováním jmen nemocí (...nemoc jejíž jméno nerad píší a s respektem vyslovuji...) i když dále v textu to pravidlo není dodržováno. Což je asi právě to, co mi vadí na tomto typu vyprávění (a možná na celém tomhle "zubním" kole soutěže, i když někteří se snažili uchopit to téma s humorem): Povídání o nemocech jakožto hlavním námětu či ústředním smyslu života. Vzájemné trumfování se pacientů (též hypochondrů), co všechno špatného už u nich lékaři zjistili. Mám prostě na tenhle typ veřejnodopravních a čekárenských rozhovorů alergii :-) A tak se omlouvám, toto dílo -- přestože mi neuniká souvislost mezi názvem (Něco obětovat) a postupnými náznaky v textu -- nemohu hodnotit. Mám totiž pocit, že ono téma, jež bylo nadneseno v názvu, zůstává ve zbytku textu spíše nedotčeno.
dílo č. 5 -- Zuby s donáškou až domů
Vyprávění s překvapivým začátem (setkání s celebritou) i koncem. Z literárního hlediska ani příliš nudné, ani příliš záživné, prostě taková "historka", jíž nic nebrání, aby se oravdu stala. Bylo by hezké, kdyby se ono počáteční a koncové překvapení dalo propojit nějakou společnou dějovou nebo myšlenkovou linkou, ale (taky) mě nic "nenásilného" nenapadá. Jak to zařídit, aby v úvodní události, jež protagonistu připravila o zuby, figuroval taky nějaký (ten samý?) pes, který zuby později "zachránil". Nebo nějak lépe dějově využít (lépe než pouhé oznámení) onu v názvu použitou donášku do domu. Nebo kdyby se to s tím čoklem trochu zdramatizovalo, něco přivymyslelo... ale to už by to nebyl pravdivý příběh...
Možná jsou zuby zakleté téma; nebo se nad takové téma neumím povnést a stále hledám (a nenacházím) nějakou zázračnou zápletku...