Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAndělská ohavnost VI
Autor
Piscis
Dobrou hodinu jsem seděla na pohovce, napůl svlečená, jen deku přehozenou přes sebe. Hlavou se mi honily tisíce myšlenek, ale byl to takový zmatek, že jsem z nich stejně nedokázala žádnou kloudnou vybrat a něco udělat. Zamilovala se Keiko do mě? Nebo se jí jen líbím? Chtěla to prostě zkusit a další krok nechává na mě? Mám jí napsat? Nebo zavolat? Nevěděla jsem, co si mám myslet ani co dělat. Bylo to tak nové a nečekané, že jsem dokázala opravdu jen sedět a být paf.
Dala jsem si panáka, abych si dodala odvahu a vyťukala její číslo. I tak se mnou nervozita pěkně mávala. Keiko to nebrala. Na moment se mi ulevilo, protože jsem přece jen nevěděla, jak začít a co říct, ale hned mi došlo, že moje odhodlávání se bylo zbytečné a že jsem na tom úplně stejně jako před chvílí. Stydí se nebo jen není u telefonu? Po dalším panáku, rovněž na kuráž, jsem jí napsala smsku, že jsem z toho mimo a doufala jsem, že mi snad osvětlí, jestli to mělo mít nějaký hlubší význam nebo to bylo jen tak. U Keiko bylo možné všechno. Pokud šlo o mně, lichotilo mi to a i když to byla fešanda a věděla jsem, že je jí jedno, jestli chodí s holkou nebo klukem, nikdy jsem nepřemýšlela nad tím, že bychom my dvě spolu něco měly. Vlastně pokud jsem někdy o nějaké ženě uvažovala jako o něčem víc než jako o kamarádce, byla to vždycky jen fantazie a pokaždé jsem věděla, že se to ve skutečnosti nestane a ani jsem si nebyla jistá, jestli chci, aby se to stalo.
Zanedlouho mi zapípal mobil: „Nechtěla jsem tě uvést do rozpaků, myslela jsem, že to taky chceš.“ Chtěla jsem to? Vlastně jsem to byla já, kdo si řekl o další pusy, ale v tu chvíli mě nenapadlo, že to skončí takhle.
„Bylo to příjemné, ale bojím se, že kdybychom to spolu zkusily a nevyšlo to, zničilo by to naše kamarádství.“ odepsala jsem jí a netrpělivě čekala, co ona na to.
„Taky mám z toho strach, ale lákáš mě.“ napsala Keiko a hned vzápětí se zeptala, jestli nezajdeme zítra do čajovny.
Byla jsem nervózní ještě víc! Vůbec jsem nevěděla co a jak! Nevydržela jsem ani číst, usnout se mi taky nedařilo a tak jsem chodila po pokoji sem a tam. Měla jsem sto chutí za ní zajít a vyjasnit si to hned.
Když jsem dorazila, Keiko už seděla u stolečku, hlavu skloněnou nad mobilem, takže si nevšimla, jak nejistým krokem jsem přišla. „Ahoj.“ řekla jsem tiše. Ačkoli věděla, že přijdu, skoro se lekla a bylo vidět, že i ona je nesvá. Překvapilo mě to. Ta sebevědomá Keiko tu najednou seděla skoro bych řekla schlíple, tváře jí hořely a sotva ze sebe dostala pozdrav. Ani jedna jsme nevěděly jak začít a tak jsme se raději začaly bavit o tom, co si objednáme. Téma nám ovšem vydrželo jen pár minut, přesněji do doby, než jsme si skutečně objednaly. Potom jsme seděly, pokukovaly jedna po druhé a já usilovně přemýšlela, co říct, abych přerušila to trapné ticho.
„Ta pusa včera nebyla moc kamarádská.“ Přece jen jsem začala a cítila, jak mě polévá horko.
„To nebyla…“ přitakala Keiko pomalu.
Dlouze se na mě zadívala a mně znovu zeslábly nohy, které se za tu chvíli přece jen trošku vzpamatovaly. I hrníček, co jsem držela do té doby v rukách, jsem raději položila, protože jsem měla pocit, že se mi každou chvíli začnou třást.
„Líbilo se mi to.“ vyklopila jsem ze sebe pracně a v duchu se divila, že jsem to řekla opravdu nahlas.
Keiko se rozpačitě usmála. „Můžeme si to někdy zopakovat.“ řekla s nadějí v hlase. Musela jsem sklopit zrak. Její pohled už nebylo možné vydržet. Připadala jsem si jako puberťačka, která se má poprvé před někým svléknout. Měla jsem sucho v ústech, tváře horké a červená jsem jistě musela být minimálně jako rajče. Na jednu stranu to pro mě bylo neskutečně lákavé, na druhou jsem z toho měla obavy a nevěděla jsem, jestli mě to neláká jen proto, že je to něco nového, neznámého a tak trochu zakázaného. Přece jen, i když dnešní doba toleruje kdeco, pro mě tohle příchuť zakázaného ovoce mělo a vždycky jsem tiše obdivovala ty, co se nestyděli a vyzkoušeli to. Chtěla jsem ale já sama být jednou z těch nestydících se?
Nedokázala jsem odpovědět vlastně vůbec nic kloudného, co by jí mohlo naznačit, jakým směrem se chci vydat a tak jsem jí prostě řekla pravdu – že sama nevím, co chci. Viděla jsem na ní, že asi čekala, trochu pro ni radostnější odpověď, ale byla jsem ráda, že už to dál nerozmazávala a že převedla hovor na jiné téma. Dál už jsme se o tom nebavily. Povídaly jsme si všem možném, zprvu nejistě, potom už uvolněněji, ale i tak to bylo jiné a neznámé a bylo cítit, že ani jedna z nás není ve své kůži. Přesto, že jsme se znaly už roky, připadalo mi, jako bychom se teprve oťukávaly a poznávaly, a až teď mi došlo, že se na mě Keiko opravdu dívá jinak než na ostatní lidi a že v tom pohledu je něco, co mě nutí utápět se v těch jejích krásných očích, i když jsem ten pohled vydržela pokaždé jen chvíli a svoje oči jsem stydlivě odvracela.
Z čajovny jsme odešly až když už byla tma. Keiko trvala na tom, že mě doprovodí. Vzaly jsme to dost velkou oklikou přes park a nakonec se z toho vyklubala docela příjemná procházka. I když jsem si to jen těžko přiznávala, nechtělo se mi domů, chtělo se mi zůstat s ní, na nic nemyslet, nic neřešit a vyzkoušet si, jaké to je, když člověk žije jen pro tu jednu danou chvíli, tak jak to popisují nejrůznější romantické příběhy. Šly jsme mlčky a já si čím dál víc uvědomovala, jak se napětí mezi námi zase zvyšuje vzájemným pokukováním a když se mě pak při chůzi Keino letmo dotkla, myslela jsem, že se neovládnu a skočím po ní hned na místě. Toho si nemohla nevšimnout! Ještě, že byla tma a nebylo vidět, jak se červenám. Přišly jsme k mému domu a začaly jsme se loučit. Keiko ke mně zase přistoupila blíž, tak jako včera. Musela vycítit, že chci další polibek, tak krásný a vášnivý jako ten včerejší. Musela to na mě vidět, vždyť i já přes všechny zmatky a pochybnosti, které ve mně tím polibkem vyvolala, jsem věděla, že ho chci zopakovat. Srdce mi bušilo, jako bych právě doběhla závod a pořád zrychlovalo zatímco její rty se pomalu přibližovaly. A pak, jako kdyby si to rozmyslela, na moment se zastavila a rychle mi vtiskla jen letmou pusu. „Na dobrou noc“ řekla a s potutelným úsměvem se se mnou rozloučila.