Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seXI. Síla
Autor
Ondřej Kališ
XI. Síla
Úspěchy mi daly velkou vnitřní sílu. S radostí se věnuji činnostem, které mě baví. Překonávám překážky a jsem úspěšný. Tyto úspěchy se prolínají všemi oblastmi mého života, vším, čemu se věnuji, co dělám, čím žiji. Jsem šťastný.
6 názorů
Ondřej Kališ
01. 12. 2013Je to oboustranná implikace.
Souhlasím, že jde z velké části o věci samozřejmé až banální. Ovšem ty jsou mnohdy právě nejdůležitější. A mnoho z nich si často neuvědomujeme.
Ad. štěstí: Právě, že štěstí, i když se může jevit jako naprostá náhoda, musíme vyjít vstříc. Často bychom štěstí neměli, pokud bychom se předem o něco nesnažili, a ani bychom nemohli mluvit úplně o štěstí, pokud ho promarníme. Tedy ano, náhoda tam je, ale většinou i vlastní přičinění.Vždyť správně se říká, že štěstí přeje připraveným.
Nostalgia_For_Infinity
30. 11. 2013Jádro mé připomínky:
"... Zde bych spíš mluvil o skutečných úspěších a štěstí, jemuž člověk napomohl svou vlastní prací..."
Tj. ta implikace je tedy vnitřní síla -> úspěch a ne naopak.
A štěstí je naprosto jiný element přeci. Navíc si nejsem jistý exaktností takovéto úvahy.. To, že když si toho člověk nabere moc a nestačí na to, že ho to užene, je přeci samozřejmé.
Ondřej Kališ
30. 11. 2013S tím v zásadě souhlasím. Zde bych spíš mluvil o skutečných úspěších a štěstí, jemuž člověk napomohl svou vlastní prací (Kolo štěstí mimochodem nehovoří přímo o náhodě - není to kolo, kde nahodile padne dobré nebo špatné jako třeba v Mountfieldu; čím rychleji se otáčí, tím více dobrého z něj vychází, a naopak pokud ho něco brzdí a točí se pomalu, vychází z něj to špatné; je to alegorie života, kdy aktivita, činorodost a hledání možností zvyšuje šanci, že nám bude přát štěstí, a naopak strnulost a pesimismus štěstí brání). Ale zároveň to nemusíme chápat tak hluboce. Pokud naopak přijmu povrchní přístup, že jsem měl kliku, něco se mi povedlo a rozjel jsem třeba nějaký projekt, který ovšem neumím pořádně řídit, může elán, symbolizovaný kartou Síla, velmi rychle vystřídat otrávenost Viselce...
Ovšem ta souvislost po sobě přímo následujících karet je v Tarotu velmi silná. Posloupnost Síla -> Viselec kromě jiného symbolizuje, že vysokou duševní ani fyzickou aktivitu si nelze udržet stále a únava v lepším případě povede k odpočinku, hledání nových možností a sil, v horším případě k rezignaci a následnému pocitu bezvýchodnosti.
V současné době to trochu vidím na sobě. Počátkem roku jsem rozjel dost věcí zároveň a brzy jsem si uvědomil, že tohle tempo do nekonečna držet nelze...
Nostalgia_For_Infinity
30. 11. 2013Do jisté míry ano. Úspěch opravdu posiluje sebevědomí a může probudit vnitřní sílu, kterou člověk v sobě má, ale obecně? Ne. Naprosto dokonalým příkladem je většina manažerů a politiků jakékoliv doby. Ti jsou poměrně úspěšní díky čemuž mají sebevědomí až na půdu - ale vnitřní síla? Nenech se vysmát. Tarot netarot.
Spíš bych zůstal u citátu Boba Marleyho - člověk nikdy neví jak moc je silný, dokud síla není jediná možnost, která mu zbyla. Zkus se zamyslet nad tím..
Ondřej Kališ
23. 11. 2013Navazuje to na sebe. Kolo štěstí symbolizuje (ve výkladu nebo v takovémto případě) úspěch, po něm následuje síla, symbolizující vnitříní sílu - jako logický důsledek předchozího úspěchu. Je logické, že úspěchy nám zvyšují sebevědomí, které nám dodává energii. Nic víc v tom řečeno není, jen bych doporučil vnímat tuto myšlenku v kontextu té předchozí.
Vnitřní síla samozřejmě zpravidla vede k dalším úspěchům, i když ani ty se neopakují do nekonečna a po čase přichází vyčerpání, což bude tématem další úvahy.
Je pravda, že v Tarotu existuje pojetí, kdy Síla následuje po Vozu (má číslo VIII.) a po Kole štěstí (na XI. místě) je Spravedlnost. Toto pojetí se mi ovšem vůbec nelíbí, a i z dalších důvodů mám mnohem blíže ke Crowleymu.
Nostalgia_For_Infinity
22. 11. 2013To má být něco na způsob afirmace? Mě přijde, že tam je naprosto vadná implikace: úspěch -> vnitřní síla. Pokud je to myšleno nadsázkou jako podobenství něčemu - je to smutný. Pokud je to myšleno vážně, je to hloupý. Protože pyramida se od špičky prostě nestaví... Toť můj názor.