Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se77. SUPERKOULE - marůdkům - dílo č. 3
Autor
soutěž KOULE
marůdkům - říkanka
Povídala rýma rýmě
mně se nejvíc líbí v zimě
každý smrká, prská, kýchá
já si hovím v teplých cíchách
čajem s medem opilí
honíme se s bacily
po kapkách si odpočinu
cpou mě haldou vitamínů
ouvej, ouvej, toto bolí
když mě chtějí vyhnat solí
nesnáším je, padouchy
z nosů stvořím rampouchy
12 názorů
Jarmila_Maršálová
10. 12. 2013kdoví, co by na to říkala rýma senná, ale hovět si v cíchách posoplených, na to jsou snad nosní pleny))
Tohle se mi moc líbí, je to hravé, dobře vázané, milé - po tomhle bych se i možná vyléšil :-))
soutěž KOULE
08. 12. 2013já nechcu rýpat vůbec do ničeho - a kdyby to byly jen "babské recepty", nešlo by to koupit v lékárně
děti v dnešní době opravdu už neznají spoustu "starých" slov - ale jak jsi tu správně podotkl právě ty, je na rodičích, aby s nimi dětem pomohli - pokud je znají :o)
nemyslím, že by bylo třeba slova jako "cícha" vylučovat z říkanek pro děti či odjinud :o) a byla by to škoda..
No, já nechci rýpat, ale slovo cícha prý není pro děti to pravé slovo k pochopení, takže babské recepty se solí dětičky zvládají? :-) Ale nemyslím tím nic zlého.
soutěž KOULE
08. 12. 2013tak tak - už se prodávají i nosní spreje se slanou vodou :o)
Jarmila_Maršálová
08. 12. 2013básník tím možná chtěl říct, že rýma se léčí solí rozpuštěnou ve vlažné vodě, která se nasrká každou dírkou zvlášť, dobře to funguje při zaražené rýmě, takový "průjem" velice rychle uleví, stačí zalovit v babských receptech...
Cícha je v pohodě, od toho jsou rodiče aby to děcku vysvětlili, mě spíš zarazila ta sůl proti rýmě.