Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObraz
Autor
Snezenka
Obraz
Místnost, ve které jsem se právě octl, působila dojmem, že ji před chvílí někdo opustil. Postel byla rozestlaná a na nočním stolku ležela nedotčená snídaně.
Začal jsem systematicky prohledávat zásuvky v psacím stole. Nic. Rozhlédl jsem se po pokoji: ,,Kde to sakra může být?" řekl jsem si a můj pohled upoutala velmi stará almara. Okamžitě jsem se k ní roběhl a jako šílený ji začal prohledávat. Náhle jsem cítil v zádech něčí pohled. Strnul jsem a zeptal se: ,,Je tady někdo?" Odpovědí mi bylo jenom hrobové ticho. Asi se mi to jenom zdálo, řekl jsem si a pokračoval v hledání. Teď! Teď jsem to zase cítil. Znáte ten pocit, když cítíte, že se na vás někdo dívá, ale okolo nikdo není?
Tak přesně tan pocit jsem měl i já. Začal jsem se rozhlížet po místnosti.
To je krása... Jak to, že jsem si ho hned nevšiml?
¨Na protější stěně visel obraz nádherné ženy. Podél překrásné tváře jí vlály vlasy, štíhlou postavu lemoval průsvitný šat. Nejzvláštnější na ní byly oči. Tmavé a hluboké. Když se do nich člověk zadíval nemohl se už odtrhnout.
Nevím jak dlouho jsem tam jen tak stál a pozoroval ji, ale jistě několik hodin. Koutkem oka jsem totiž zahlédl, jak se snáší soumrak a slunce pomalu zapadá. Když jsem ji pozoroval nemyslel jsem vůbec na nic. Nemyslel jsem na to, proč jsem tady, ani nato, že dům, ve kterém se právě nacházím, leží v Transilvánii. Nemyslel jsem vůbec na nic.
Náhle jsem si všiml, že se dívka na obraze slabě zasmála. Nevím jestli je to sen, ale zdá se mi, že vystupuje z obrazu. Blíží se ke mně a já vidím jak se jí mezi překrásnými rudými rty blýsknou dva lesklé špičáky.
Nemyslím na nic. Je mi krásně. Nemyslím na nic. Slunce právě zapadlo....