Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seByla to smůla...
Autor
Delfín
že tance se mi rázem zachtělo,
jak víla jsem se v kole zatočil,
když světlo svíce náhle zjasnělo,
mně chytlo křídlo a hned shořelo,
pavouk, ta krysa, přiblížil se hned,
polibek smrti dal mi na čelo
ten starý lump a mafiánský kmet,
jak skřivánek duch můj k nebesům vzlét...
7 názorů
Áda116: Díky! Náš věčný kritik má pravdu, pokud jde o tu formu, mně jaksi nešlo natáhnout ten poslední verš, když ten předposlední, s nímž se rýmuje, by měl pak méně slabik. Ony některé formy se trochu vymykají tomu, co člověk tam uvnitř cítí, navíc pokud jde o teorii, tak ta mi nic neříká. Ve škole jsem to neměl a s jedinými dvěma knihami, co byly v knihovně, jsem praštil, protože tam bylo až moc omáčky...:-)
Miroslawek
15. 05. 2015Schéma předepsané pro Spenserovu stanci jsi nenaplnil. Ono by stačilo kdyby ses někam podíval ty... třeba alespoň do Googlu, viz první odkaz - http://cs.wikipedia.org/wiki/Stance
Byla to jen hříčka do veršotepárny na FB. Šlo jen o to, něco spáchat na těch pět slov a dané schéma, na alexandrínu ani počtu slabik u ostatních veršů se nelpí. Prostě zjednodušená pravidla....Slovák nejsem, takhle to pojmenoval Shaana, tak jsem to převzal a zkusil si zaveršovat dle jeho zadání...Takže to ber jen jako pokus spojit ta slova do nějakého smysluplného celku...Můžeš se juknout, co tam dávali ostatní...:-)
Miroslawek
11. 05. 2015Spenserova stanca - ty jsi Slovák?
A desetislabičný alexandrín, vážně?
jak skřivánek duch můj k nebesům vzlét
x Xxx X x Xxx X
vždyť to není ani jamb