Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se§ 54
Autor
wittgenstein
Tajůplnou náplní jedné z nedakonických krabiček by mohlo být pár pouhých odřezků, odpadů z kteréhosi poblízkého rámařství, jež by se jinak jako zcela samozřejmě jindy použily leda tak k otopu.
A přitom by se z nich v seřazené podobě mohlo státi cosi jako ilustrace tautologie, tedy onoho tautologického principu, odvozování či vyvozování stále téhož opakovaně ze sebe sama v koloběhu, jenž podle Ludwiga Wittgensteina charakterizuje oprávněně tak nazývané myšlení.
Uzavřená výstavní krabička tohoto druhu by mohla stejně tak poskytovat pouze polotovary nutné k sestavení výsledného celku, obdobně, jak bývá obvyklé například v případě stavebnice Merkur, čili opět shodně s Wittgensteinem řečeno modulu či modelu hry.
Přičemž v této dílčí okolnosti by závazně vyžadovaná podmínka doprovodné dokumentace ke laždé vystavené krabičce, k neviděnému obsahu krabičky, se zcela samozřejmě stala návodem k stavebnici, ke kitu – tedy zcela reálnými pravidly ke hře.
Ve smyslu této Wittgensteinovy poznámky by mohlo být zajímavé jen unikátně jedinkrát vystavit namísto povinné dokumentace k tajemství uzavřenému v krabičce i jeho výsledek.
Možná že toto dílčí ponoukání má i oporu v čemsi běžně praktickém.
Neboť z čehosi takového obdobně běžně praktického vznikl komusi i nápad obrazu objektu seskládaného z obrazových rámů v ploše sahající až donekonečna.
Z jedné jediné pouze minimální obdélníkovité plochy, z jediné buňky jak rakovina nekonečnosti záchvatu zdobnosti.
Jak známo, rám obrazu není dotyčného obrazu jako faktu původní součástí, souvisí s ním pouze jako s užitkovou věcí, ač někdy i v běžném životě takovouto plochu (dokonce i esteticky) vymezuje nebo omezuje, vyčleňuje, určuje, ke zření stanovuje.
Dokonce až po tisíciletích od vzniku jeho principu začal být samotný (mnohokrát již sám o sobě záměrně zdobný) obraz zdoben po okrajích, svým způsobem dřevěnně i dřevěně kostýmován, kvůli ještě zvyšování výsledného dojmu takto přioblékáván; vizážován či stajlován, řečeno dnešním pop mediálním jazykem.
V případě vymknutí se funkci, ať již třeba druhotně přidělené nebo přiřčené, obdobně jako rakovina poruší jakási pravidla a vybují mimo svůj původní účel.
Zmnožen, stane se zdobností samou o sobě vymknuvší se podstatě.
.