Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVorvaň
Autor
Kyna
Vyplavená jako vorvaň zas,
postel znavená je z tebe
jak za dne přestáváš
nenávratně
ztrácet
čas,
kterej's sice někdy našla,
ale prošel dřív než prošel tebou.
Dívej se na fotky zdarma,
a žij dál v realitě,
kde se za pohled sytě platí.
Vždyť je tam strach,
nejistota v době možností
a svůdnejch pohledů je trest,
při kterym je ti
odebráno
víc svobody
než bylo ti
dosud známo.
Vždyť možnost...
je tou nejrozmanitější faunou,
a všechno co je iluze dokáže spadnout.
Pak ten pocit volby není nic, když
spíš než aby ses rozhodla co dál,
zas zalehneš, protože
víš,
žes' vybrala správně,
když spíš,
než přemýšlení nad neznámem
volíš postel,
a nad tvým seriálem jen
bez úžasu
spíš.
Freud by se obracel
přímo na tebe,
když mluvil o úniku od čuráků bez příčiny (Dokola se v nich vracíš pro to co nemáš,
bez pocitu viny, a až se probudíš, ztratíš i to
a ty si pícháš sny co si nikdy nenašla.)
jak kdyby činem byly.
To je běh na dlouhou trať,
tak se zamysli a vrať
svý iluze tam kam
tadam tam.
Tvůj chtíč má sílu do pol-
štáře vypálit
díru a
ty se snažíš
aby ostatní
žili v míru?
Máš
zvláštní
ví
ru.
10 názorů
dal jsem tomu zavádějící název na to že je to v podstatě nadávání a navážení se, pohraju si s ním:)
Ještěrčí král
01. 06. 2016Ty ses nám rozjel!
Obsahově mě baví. Formou už podstatně méně, ale nevadí mi.
Tvůj styl tady asi mnozí jen tak nezkousnou. :))
Ale za mě tip.
*
Nemůžu, za to jsem se pokál a přidal pracné vysvětlení mého čtení. Prosím, tohle mi piš do zpráv, zbytečně si zvyšujeme číslo kritik, které nejsou kritikami.
Jaroslav Popelínský
01. 06. 2016nemůžeš ale pak z tohoto "osobního stylu" komentovat báseň jinýho autora, a poukazovat na chyby pouze z pohledu Tvýho chápání rytmu, když autor pak děkuje za nalezení chyb, který se tu vlastně nedějou
Měla by tu být řeč spíš o metrických celcích než o stopách, důrazy jsou rozmístěny "jen "aby to pasovalo" do metronomu, aby ty verše (spíš věty mluveného slova) lépe plynuly, i když jsou důrazy místy absolutně nepřirozené a násilné:)
Můžeš si třeba jen pro radost zkusit nadůrazovat strofu "pak ten pocit... spíš", kde má "spíš" funkci jak slovesa, tak částice. A těchdle "legračních" částí je tam víc, je to hravé a blbé:)
Jaroslav Popelínský
01. 06. 2016lawenderr:
možná cvičení na rap, kde je "zpěvákovi", potažmo textaři, většinou šumafuk, kde použije přízvuk a kde ne, s poezií nic...
"vyplavená, pohledů, dlouhou, neznámem atd. - Ty skutečně používáš důraz na vytučnělý slabiky u těchto slov? zkus si to říct nahlas
Jaroslave, tady jsi na domácí půde volného verše - takhle tu opravdu vzniká rytmus.
Lawenderr, ono tohle moc poezie není, to je opravdu mluvené slovo nebo slam, zní to dosti jinak a hlavně je to explicitní. To jsem jen vytáhl ze uplíku, ale už píšu další obrázky, metafory a světy:)
:))) škodaaaa .... konečně jsem tu poezii začala chápat, nacházet se v ní... zase nic . Jaroslave, ty se musíš mýlit!
Jaroslav Popelínský
01. 06. 2016Kyijna: rytmický cvičení? proboha..., teď už začínám rozumět Tvým příspěvkům jinde -
rytmus nevzniká tak, že napíšeš cokoliv a pak si přízvučný slabiky "určíš" tak, aby odpovídaly Tebou vybranýmu metru...
:) s tou anotací ... au au au - ale vyhrála jsem si (neptej se mě, o čem báseň pojednává:))) - za rytmickou sekci bodík*