Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvaha o milovanej žene
Autor
ejmy...
11 názorů
Aššurballit
29. 07. 2016ta pointa to trochu zraza dolu do obycko vztahovej basne. --- kazdopadne ten chlap moze byt rad ze ho nenabodla na klinec alebo nekusla do temena. ako to stadardne robi zla zena mne....
aleš-novák
02. 07. 2016koulo života je právě v tom, že ta, co ráno chodí v pyžamu, večer může být tou, co myslí na tvoje dobro...:o)
Dám tomu tip už i kvůli tomu trefnému názvu úvaha, protože uvažovat se nad tím opravdu dá:D
..ano, jedna z dalších byla ta, že to ženy tak vnímají..jako jaké by měly a neměly být, aby byly ty správné ženy a někdo je měl rád:D
(a výsměch tomuto stavu/smutné konstatování faktu)
No...první rovinu vnímám jako takové povrchní konstatování, které je myšleno vážně
druhou jako výsměch tomuto stavu, který tak vypadá jen naoko, ale ve skutečnosti, hrdina básně ví, že to tak není a ta prává láska je v něčem jiném (a asi i doufání autorky v to)
třetí jako kritiku toho, že to tak jednoduše (někteří) lidé oprvadu "žijí" a vnímají (lásku ..ono sousloví "te/ta" pravý)
..myslím, že jsem delším hloubáním nad možným významem došla předtím i k dalším možným vysvětlením, ale už je to pár hodin:D
careful, o akých nevídaných rovinách, ktorých by "autor nebyl schopen" hovoríš? len zo zvedavosti, že čo mi ušlo. alebo neušlo.
ejmy, ja vidím tú iróniu, ale je to postreh, ktorý vnmam rovnako ako Redl. Ono je to dokonca aj poučné, a to ma na tom ruší.
Jako báseň to neposoudím, ale budí to k zamyšlení hned v několika rovinách...moc nevřím tomu, že těch hlubších byl autor vůbec schopen, nebo je zamýšlel, ale ono se občas podáří hodit šutr tak šikovně, že se o hladinu prostě odrazí i bez záměru...
ale toto je úvaha úplne ako z Evy alebo z Evity /v dobrom aj v zlom/, keby to nebolo vo veršoch tak by to mohlo byť boldom v perexe a k tomu ilustrácia na tému ženy z druhej časti texu, ktorá by mohla popritom ešte fajčiť, a mať na sebe niečo iritujúco ružové..