Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHuman Chess
Autor
Manfromstars
Human Chess neboli Lidské Šachy je název jednak pro klasickou hru v šach jen s tím rozdílem, že neživé figurky nahradí lidé, kteří se pohybují po šachovnici.
Viz. tako ukázka: http://youtu.be/VFU9ZQJBZnM
Vizuálně mi takováto šachová partie přijde mnohem zábavnější něž tahat dřevěnými figurkami a jistě by mohla oslovit i více diváků než klasická šachová partie.
Ale Human Chess v dnešní době považuji též i za označení psychologických her převážně pro jednoho, ale též často se jedná i o skupiny. Kdy je pak mnohem obtížnější odhalit kdo z nich je hlavní řídící člen. Jedná se o zvrácenou psychologickou hru, kterou hrají často životem znudění lidé vyššího intelektu, majetku či moci. Učí se tím lépe ovládat lidi a zkouší co vše si mohou dovolit. Je to i velice nebezpečná hra u které často jde o lidské životy.
Pokud se jedná o hrající skupinu, pak bývají i definovány jakési takzvané řídící šachové figury. Které ve skutečnosti hru neřídí, ale bývají pak často možným základem k odhalení takové možné šachové partie, nebo jako štíty ukrývající hráče. Z praxe jste se jistě již setkali s označením Bílý kůň, Pěšák, ostatní označení figur není tak časté a prakticky se nepoužívá a tak není odhalitelné, protože nebývají ani pro média tolik zajímavé.
Z psychologického hlediska se jedná jednoznačně o patologické chování, především v základních a vyšších sférách postavení hráče.
Figurky takovéto partie jsou též nahrazeny lidmi, ale jejich počty a hodnoty se různí a na počátku hry nikdy nejsou ve stejných počtech a hodnotách jako při klasické šachové hře. Též i protivník či protivníci se nemusí ani označovat šachovými hodnotami, ale jen jako cíle či slovem targety, které se mi líbí mnohem více, byť není pravopisně správné a ani české slovo.
Jednotlivé partie též můžeme dělit do několika skupin z nichž nejznámější a nejčetnější je běžná neboli standartní liga. Poté máme vyšší ligu, zde je identifikace a odhalení hráčů poměrně velice složité, i když stále počet figurek nebývá až tak velký, ale velikost hracího pole se může diametrálně lišit a tím pak i ztížit možnost odhalení.
Nicméně je zde ještě jedna liga.
Vrcholná liga, ale tu hrají opravdoví velmistři a jejich počet je neznámý a zatím se mi nepovedlo z této ligy odhalit nikoho a pochybuji, že se mi to kdy povede. Vím a cítím jen, že existují, ale jsou téměř za hranicemi mých představ. Tito velmistrovští hráči jsou tak mocní, že se na ně nevztahují žádné pozemské právní zákony a jejich šachové pole a počet figurek je tak obrovský, že je i prakticky nemožné je identifikovat, a biť náhodou identifikujete některou z figurek dané šachové partie nebo i několikero figur, stále je to tak málo, že to stačí maximálně k odhalení možné samotné šachové partie, ale bez šance identifikovat možného velmistrovského hráče. Též případný pád velmistra, zůstává nepovšimnut, nebo bez spojitosti s nastalou situací, která je vždy celosvětového charakteru.
Účelem takovéto hry je zlikvidování protivníka/ků ať už po fyzické či psychologické nebo společenské stránce.
A posílit tak svou pozici/moc a tím i zlepšit své dovednosti po stránce manipulace a posunout se tak do vyšší ligy.
Základem každého úspěšného hráče je krytí. Neprozradit svou identitu hráče či účel, že hraje s lidmi šachy. Oběti ani jejich okolí nesmí tušit, že je s nimi manipulováno. To samé platí i o vlastních figurách hráče, které k partii používá a přesouvá na pomyslné šachovnici, k dosažení svých cílů.
Pro hráče je pak především zábavou to, že se baví lidskou hloupostí nebo neznalostí a často ji posouvá až na samotné hranice. Tito lidé bývají mistry v manipulaci a pro svůj zisk a potěchu se kolikrát neštítí ničeho. Nebrzdí je žádné morální hodnoty, neboť z pravidla žádné nemají a mají pouze cíle. Toto však neplatí pro Velmistry, jejich pohnutky a cíle nejsou doposud známy a jasné.
Nebezpečí pak pro takového hráče nastává pokud oběť či oběti začnou tušit, že je s nimi manipulováno, nebo se začnou objevovat indicie naznačující či prozrazující probíhající šachovou partii nebo její cíl. Pokud něco takového začne tušit vlastní figurka hráče, bývá velice rychle odstraněna z herního pole a nahrazena novou či jinou figurkou pokud ji má hráč k dispozici.
Největším nebezpečím je pak, pokud takovýto hráč při své hře narazí na dalšího hráče. V tuto chvíli pak nastává největší riziko prozrazení celé hry a též možné rychlé odkrytí identity hráče. Jeden hráč dokáže vcelku rychle a lehce odhalit jiného hráče a sám nemusí být odhalen. Pak zbývají jen dvě možnosti, pokud je čas a prostor svou hru ihned přerušit či opustit, nebo být rychlejší než soupeř. To však lze jen za předpokladu, že je soupeř odhalen.
Osobně se takovéto hře doporučuji vyhnout, protože pokud narazíte na druhého takového šachistu, můžete se tak lehce dostat do pozice cíle nebo se stanete pouze šachovou figurkou či řídící šachovou figurkou a vaše partie tak velice pravděpodobně záhy rychle končí.