Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSubstrát
Autor
vk
Noc reve zo svalov. Doslova;
prestaň – večery sú zadusené z tvojich bakteriálnych odtieňov,
aj keď sa sprudka črtáš na parketách.
Vybieľ všetky terče. Autá maky.
Pred prvým zvieraťom pach, nádej:
šanca z kresla utrpela, spi do tmy, v pamäti.
Teraz už potom zázračná lyrika
občas, keď v sebe neskôr nie je, za šera oddelí:
ponúkne vyskočiť a ďalej vyrastie bez čiernej pamäti...
Čítam, ako sa pod zimou odchlopil okraj, do ňufáka celou tmou.
Miesto – ja som správne v sebe,
svojom: hiáty úrodných, až kvapôčkových lustrov,
tvarov. Zapni. My, mäkko opadnutí na mnohopočetné steny.
Prvý náš vzduch vznesený v krajine
nebude nepárny.
16 názorů
tam sa vlastne odzrkadľuje istá poetická vyzrelosť pri práci so slovom, kontextom- je to asi ten kontrast, keď autor "vyzretý " v písaní nastolí výstavbovú konštrukciu tak, že je "dokonalá ". myšlienkou, obrazom, hĺbkou
(Ještě Philogyny a její ántré a jako jsem úplně spokojená, zatracená behaviorální závislost. Táhnu.)
(avi, protože to asi jinak nepropojím. Na mé wifi hotová doba ledová, grr.)
a tam...
Někdy je to jako tajga, křesla lnou náhle měkčí a pohledy
a tu...
tvarov. Zapni. My, mäkko opadnutí na mnohopočetné steny.
áááách...
a tohle místo se líbilo i Jinovatovi, jak potom zjistím, když pročtu komentáře, tu nejde o "kapacity", tu jde o to, že je to zatraceně dobrý! Když to všecko zarezonuje takhle ve čtenářském povědomí, samo od sebe, škoda, že nevím, kde jsem se těšila dříve... ale není to vůbec podstatné. To je o tom citu!
Radost veliká z toho celého přediva. Píši i qíčalce...
Všechny tři holky, jste bezva! (A můžete si být klidně chlap, to je mi jedno... všecko dovoleno, za tenhle dárek z radosti pro radost. Téda chviku dovoleno, chvilku!)
vec náhody ? čítala som to tiž asi predvčerom- veľmi príjemný motív tajgy preklenený do ľúbostných prvkov, ak si dobre spomínam. pre istotu ešte pozriem.Dík
Vzhledem k nestabilnímu připojení odešlu radši víc drobnějších příspěvků, promiňte mi to... už to kompletuji snad potřetí, achjo.
S dovolením zkusím přivolat i atkij, pokud jde o můj nález, jde totiž o její zásluhu - svým poctivým pročítáním starých výběrů nebo příslušných autorů vytáhla do viditelnosti na první pohled, tedy do Zlatého výběru tohle:
Vracím se už po několikáté, pomalu pročítám a hledám si své přesvědčení o tom, zda skutečně vidím příběh, který jsem vyčetla poprvé, anebo naopak jiný. Moc mě to baví.
yss, bez ohledu na libovolné možné souvislosti případného jiného písmáckého dění, předchozí komentáře, zřejmě z tehdejšího pobytu básně v Aréně (?), vícekrát čtené, připadají mi dobrým návodem, zkrátka jak někdo další hledal - ať už si myslel cokoli, a byl vtažen nebo nebyl.
(?) No, jen já si to tak představuji, že tam asi byla, neboť oba nicky byly svého času redaktorské, careful v próze působila.
A něco ti ukáži, jen co to najdu! (Nevím, zda autoru nezpůsobím trauma, předem se případně omlouvám, čte-li si ještě pod svými kousky naše názory; Pro mne je to nález velmi pěkný - co ti chci předestřít.)
Neviem teda, po týchto komentoch, či čítali niečo iné, ale ja som toto zobrala absolútne celé.
Whitesnake
06. 10. 2016Jakési neklidné, nervní útržky - možná hluboce osobní, což nedokážu posoudit. Nebo mě na navést název - působí to opravdu jako "substrát" z něhož mohou (ale nemusí) vykvést něco chutného, nebo alespoň pěkného. Bakteriální odstíny a numerolopgicky lichý vzduch a další metaforično už je na mě příliš "dada" a "surreál". Je to tedy poklus o přírodní lyriku nebo pokud o dialog (s láskou? přítelkyní?).
"Pro mne osobně typ poezie, o níž nejsem přesvědčen, že musí být nutně veřejně prezentovaná. Divný ¨pocit mě přemohl a - stále trvá...
Jsem si řekla: chudák kluk (nebo co jsi), po x měsících sem flákne báseň (nebo co to má bejt) a nikdo mu nic nenapíše... tak jsem to přečetla dvakrát a bohužel půlce slov nerozumím, ale asi to nemá být moc vesele...řvoucí noci, bakterie...konec pak vyznívá nějak nadějně...za stěnami a tnou se objevuje nějaká krajina a vzduch...co je nepárný nevím...
...no, přeju nějakéhop lepšího čtenáře...nebo piš česky a něco o kytičkách, lásce, sluníčku a tak...to pak můžeš psát každý den a nějaký ten komentík a tipeček budeš mít na to švec.