Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJeště zdoláváš mléčná pohoří
Autor
Movsar
Na kraji léta
Čekáš, kdo do tohoto vagónu metra vnese vzruch. Bude to žena, muž, duch? Přišlo to. Vůně lesního ovoce. Utopeným v zimě, náhle nám někdo podal ruku léta. Léta rozbřesklého svými plody, šťávami a životem. A můžeš si představovat lesní světlinu anebo staré dřevo chaty, kolem zpívají nespatření ptáci a tam dál, loukou s její trávou a květy jde větřík. A tak jsme seděli v tom vagónu ve svých zimnících, ale na chvíli byli na kraji léta.
Smlouva o dílo
Zatím se posilňují. Sedí v jídelně švédské samoobsluhy, žvýkají masové kuličky a ona dělá opičky. Sice je to jemná blondýnka, ale geny, co ji s opičkou spojují, v sobě nezapře. Tak ještě zákusek, piškotek, ten přinese on, samec v pleteném svetru. Dloubají do něj a komentují, jak jim něco připomíná, malá zákusková analogie. Pak vyrazí. Je třeba vybrat garnýže, závěsy, utěrky, ubrus, postel, peřiny, svíčky, vše nutné k zabydlení se v tomto světě. Až to vše koupí a odvezou vozem typu kombi, zavřou za sebou a zatemní se před vším tím světem. Ona se ustrojí do sněženkového prádla a zapálí svíčky, on pustí U2. Lehnou si a zahájí práce na díle. Vše podle smlouvy s přírodou. A za dva roky už tady jen tak sami nebudou. Budou sedět na zvláštním místě u ohrádky, žvýkat masové kuličky a dávat pozor. Jaké je vlastně protiplnění z této podivuhodné smlouvy?
Ještě zdoláváš mléčná pohoří
Ještě zdoláváš mléčná pohoří, ještě ti srdíčko slouží. A tam nahoře to profukuje fantazií, to se to touží. Nejspíš něco na ten způsob si říkají ti dva chlápci u stolku. Vypadají jako poslední spolužáci na srazu. Tak ještě jeden grog, zaplatit a zpátky do mrazu. Doma každého čeká výstup na nejmíň pětitisícovku.