Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se32-33 (cestou vlakem s fanoušky jedoucími na derby)
Autor
Darmo-šlap
24 názorů
.....no a právě v Chrámu plném květů je i současné Japonsko, kterým by naši papežštější papeže zcela jistě pohrdli. Jejich volba. Život chce své a diktuje jinak. Básník to neovlivní a chce-li být "pravdivý"....
možná, že se Roman posunul, ale já to neposoudím. Jen líbí. I ten zdánlivý chlad.
...ale nakonec i v japonské klasice
u hlavy mi močí
kůň a prodejná žena
vedle pracuje
modrá muška
23. 03. 2018nikdy jsem netvrdil že mám jedinej pravdu... přestaň se odkazovat na umělce co něco předvedli / vymysleli novýho a předveď mi něco sám...
přestaň mi posítat avíza prosím... nezajímají mě Tvý názory... psal jsem Ti to se vší slušností soukromě... ne jednou...
možná ticho u mých příspěvků vypovídá ve skutečnosti o povaze lidí okolo... né tý mojí... SBOHEM ! už tě budu absolutně ignorovat !
Darmo-šlap
23. 03. 2018Muško, myslíš, že jsi tu psal své kritiky jediný "vážně"? Ale to ticho pod Tvými dílky je výmluvné. Je to příjemné setrvat takto v přesvědčení, že ty jediný máš pravdu? :-)
Darmo-šlap
23. 03. 2018Vřele všem doporučuju knihu haiku od Santóky. Vydal to vloni Malvern a kniha se jmenuje Tráva podél cesty. Tam se můžeme všichni učit, co je to freeform, lehkost poutníka, radost v bezdomoví.
A zde je link na knihu Katky, místní Můry73. Všem doporučuju:
https://www.kosmas.cz/knihy/223568/haiku/
No a samozřejmě Chrám plný květů. Staří mistři jsou skvělí:
https://www.citarny.cz/index.php/nove-knihy/poezie/poezie-klasicka/liman-chram-plny-kvetu-haiku-poezie
muško,
haiku je tradiční literární útvar ze starého Japonska,jehož duchovním otcem byl zenový mnich a poutník Bašó. O podstatě haiku by bylo možné se hádat celé roky a já sama bych se tady s mnohými na ledačems neshodla. Na čem bychom se ale shodli všichni je to,že haiku by mělo vyjadřovat bezprostřední prožitek při styku s realitou. Měl by v něm být nějaký přesah. Jenže těžko lze po českém autorovi chtít přesah srovnatelný s moudrostí zenového mnicha,který došel ke svému poznání až za mnoho let ve styku s lidmi moudřejšími než byl sám. Pokud bych ti tedy mohla poradit,pokud bys tu radu ode mne přijal,pak vycházej v prvé řadě z onoho bezprostředního zvláštního emočního prožitku ve styku s realitou.
modrá muška
22. 03. 2018nemusí no - ale mě to prostě nebaví bez toho ! už k tomu nemám co dodat... svůj názor jsem napsal - jako jedinej úplně vážně :-)
V haiku nemusí být obsažena záhada. Když tam je,nic proti. V haiku by měl být hlavně velmi intenzivně zachycený osobní prožitek. Osobní prožitek tahle Darmošlapova haiku vyjadřují skvěle.
modrá muška
22. 03. 2018já ten obrázek chápu - je to nuda ! žádná záhada - otázka - nic k přemýšlení...
Muško,
nemáš pravdu,že v Darmošlapových haiku nejsou žádné emoce. On řece používá expresivní hovorová slova(lahváče,hajzlík). Obě haiku jsou výborná. Vyjadřují dynamiku plnou nervozity. - Lahváče,které jezdí po zemi sem a tam ,nebo hrdla spart'anskývh fandů. - Ve druhém haiku není použito žádného slovesa. O to víc to haiku ale vyvolává napětí. _ Ta haiku jsou drsná,ale protože popisují drsnou situaci,musejí být drsná.Po několika dnech se mi ta haiku líbí víc než při prvním čtení.
Darmo-šlap
22. 03. 2018Muško, v tomto měsíci stojí za pozornost třeba Umbratica, Nakreslené jaro, haiku č.2. Mrkni. To je moc pěkné. Dobrou znalkyní haiku je tu Můra73, má vydanou sbírku haiku v nakladatelství DharmaGaia. A našlo by se i dost jiných, kterým se někdy podaří jedno dílko, jindy píšou kvalitně delší dobu. Třeba per_zay, 0-negativ, Petr II. Za mnoho let se tu na Písmáku zrodilo několik skvělých talentů. Stačí nebýt líný a učit se, pátrat. Mazáním kritických komentářů se nikam neposuneš, nanejvýš zůstaneš v bublině svých představ.
modrá muška
21. 03. 2018pochybuju že ti Darmo-šlap uzná něco lepšího než dokáže napsat sám ! ale každej občas překvapí...
modrá muška
21. 03. 2018tak to pak jo - tohle je imho plýtvání na nejvyšší úrovni ! gratuluju ke všem bezcenným + neupřímným hodnocením !
Darmo-šlap
21. 03. 2018Nevkládám sem zase tolik dílek. Mohu tedy svou měsíční arénou plýtvat :-)
modrá muška
20. 03. 2018zajímavý haiku ! škoda jen že postrádá jakýkoli emoce ! silnější pointu !
představa že vyplácám svoji měsíční "arénu" na tohle je pro mě trochu strašidelná ! nic ve zlým .-)
Tip za první. Abych dala tip i za druhé,na to vězím až příliš ve starém Japonsku.
Darmo-šlap
18. 03. 2018Možná je express se dvěma es, to nevím. Je to soukromý dopravce, jel jsem ze Studénky do Prahy a v Přerově přistoupili tihle borci se slivovicí a klobásami a transparenty.