Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seatramentový beťár.
15. 04. 2002
0
0
2103
Autor
BooB
dostal som od tety skvelé pero
na atrament s vadným piestom
keď ním píšem farbí prsty
požičiam ho Zuze s Ferom
no vidis!!! ja napr. este stale pisem..iba listy.atram.perom s piestom! sila zvyku a pocitu!!
tu je výsledok "testu" na košických tretiakoch (ZŠ) - z celej triedy porozumeli básničke dvaja - boli to tí dvaja, ktorí vlastnia pero práve so spomínaným piestom... ostatné deti mali perá na bombičky alebo iné. Keď im pani učiteľka na príklade injekčnej striekačky vysvetlila slovo piest, bola básnička jasná aj ostatným žiakom - našťastie sa potvrdila moja domienka, že ak deti také pero (s piestom) vlastnia, tak sú zvedavé natoľko, že jeho zaujímavé súčasti (piest) poznajú a vedia ich (ho) pomenovať :)
tiež som trochu zapochybovala nad použitím "piestu", ale z kontextu je to celkom jasné :o)
niečo mi tu ale drhne, rytmicky, nechce mi to a nechce pekne plynúť
ten Fero drhne - možnože "Ferkom" (a "ZuZke") by bolo lepšie, ale tá zdrobnenina by k tomu huncúctvu nepasovala }:] - vuobec... v tejto básničke mi robil potiaže práve rým - myšlienka bola jasná od začiatku..., čo sa týka toho piestu - budúci týždeň vyskúšam básničku na tretiakoch v Košiciach :)
ak je to pre deti, tak by som tam asi dala ine slovo ako piest! pochybujem, ze deti vedia, co je piest!
ale inac sa mi paci!
Leata: beťár = šibal
atrament = inkoust
farbí = barví (tu Ťa asi podceňujem ... :))
požičiam = půjčím
tanganika: povedzme 3. trieda ZŠ - súhlasíš? :)
ja neviem! uz je to davno! piesty...to tak na 2.stupni na fyzike, ale je dost mozne , za sa to od mojich cias zmenilo! neviem...musis vedet lepsie!