Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTma v me dusi
18. 04. 2002
0
0
770
Autor
Skalis
Cítím tmu. Tmu ještě ponurejší než dřív, zamlklou tmu plnou stínů. Na první pohled je zajímavá a vzrušující. Láká nás, kteří jsme oslepení svými jasnými životy. Šeptá nám do uší to, co chceme slyšet, ale nikdo nám to neříká. Tlačí se nám pod unavená víčka a pohlcuje naše tukem obalené mozky, které v ní plavou jako opilé náhlou svobodou a prostorem. Ten prostor je nekonečný a má mnoho rozměrů. Zdá se nám nádherný, opojný a tvarovatelný. Ve skutečnosti však on tvaruje nás. Deformuje nás svými deformacemi, aniž bychom si toho všimli. A v celém tom nekončícím ničem jsme sami. Tma jen milosrdně naši samotu skrývá před námi samými. Ta tma je moje duše. Je to černá linka na bílé ploše v barevném prostoru a nekonečném čase.
Mám na tmu recept, ale ten dneska není moc v módě. Je to víra v Ježíše. Žádná moderní splácanina, ale staromódní a náročný věření v jednoho hodně starýho Boha.
Nemyslim si, ze viru je nutne takovymto zpusobem definovat. Ja jsem clovek, ktery je spolecnosti zaskatulkovany jako neverici, presto si vsak myslin, ze cosi jako viru v sobe mam. Neco jako vira ve "vnitrniho Boha" v sobe samem, potazmo pak v kazdem cloveku. A co se tyce klasickych nabozenstvi, tak myslim, ze je jedno jestli to neco je Buh, Jahve, Allah nebo Budha... presto dik za nazor