Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte selogos
Autor
Slavomir Mily
logos
I.
a za každou cestou
niekde v diaľke
stojí les
a v ňom stromy
čo sa rukami
držia kameňov
kapilárami prúdi
miazga
do listov
do kvetov
a.
v chaose noci
najlepšie vidieť svetlo,
slovo ožíva
II.
niekde v tom lese
je tušená pláň
a v strede jazero
tečie doň voda
čoho sa dotkne
to bujnie, kvitne
a prerastá
do presných obrazcov
farbí mandaly
predlžené nohy vánku
unášajú k
nekonečnej osi
b.
z výšky stromu
padajú listy sveta,
javia už zmysel
III.
rodiace sa dieťa
prozreteľne kráča
po hladine
končekmi prstov
robí kruhy
ktoré ma pohlcujú
a v čistote
odkrývajú
večné zákony
c.
nehynúci otec
sa zrkadlí do syna,
v jednote byť
7 názorů
Slavomir Mily
13. 12. 2018vďakaaaa 8-)))))
Slavomir Mily
13. 12. 2018Karle...ďakujem za návštevu...ako si prijal Logos, je len a len na tebe, ak to je pre teba svetový zákon a osud tak je to fajn, budem sa opakovať, ale pre mňa je zmysel poézie v osobnom prežití, precítení, estetizácii so samotnou básňou, kde autor zohráva úlohu sprostredkovaťeľa, myšlienky (idey), ktoré si samé hľadajú percipienta a súčsne percipient ich, je to metafyzické, ale tak to vnímam, možno to budem časom korigovať (keď viac naštudujem), ale zatiaľ ostávam na pozícii postmoderny 8-)))
yss...keď som ju dal prvý krát, bolo to unáhlené...ako som písal Karlovi a jeho interpretácii, tak to platí aj tu a tvoja interpretácia, je pre teba dôležitá...otázka znie či si smieme nárokovať absolútnu pravdivosť interpretácie? ...budem o tom rozmýšľať...ozrejmi mi prosím g.m.
Musaši...priznám sa, že som si musel googliť Yggdrasil a poviem ti, že ma to celkom zaujalo...archetypy sa nájdu vo všetkých kultúrach...
Dodola...učím sa chápať logos...pre mňa je to druhá osoba, ale určite nie iba ona...pochybujem, ale o celkovom pochopení...tretí rozmer tam určite je, no možno je tam aj niečo viac...
veľmi pekne vám ďakujem za komentáre aj za tip...aj všetkým čo ho dali a nekomentovali...8-))))))
Když jsem se dověděla, že na rozdíl od českého "slovo" má řecké "logos" vlastně tři významy, citelně to prohloubilo moje vnímání úvodu Janova evangelia, z dvojrozměrného obrazu se stal téměř trojrozměrný... a tvá báseň mi onen nový dojem připomněla
Působí to na mě jako taková čistá přehledná grafika a možná mi to přes ony křest´anské motivy víc připomíná severské báje o jasanu Ygdrasil a o tom , co vše se skrývá v jeho kořenech . Tip .
pre mňa silný obraz v závere-otec sa zrkadlí do syna."
Toto je už napísané čisto, pekný prírodný motív pretkaný filozofiou, existencionalitou. Osobne nemám priamo nejaké veľký výtlky / ako minule /, ale trošku mi vadí ten prelistený motív, listy, stromy, kvety, listy, ...nohy vánku-nestačil by iba vánok,?alebo predlžené nohy ? listy sveta... takže aj keď si ostal pri tých tvojich g.m- tieto boli aspon striedmejšie. Každopádne je to napísané pomerne dobre, ako vravím, osobne na mňa trocha nadýchané, privítala by som nejaké utmelenie, zhustenie myšlienok- chválim za záver.
Logos. Já si ten význam os. vztáhnu (jako že trochu tíhnu) k už přežitému stoicizmu. Je to krásná báseň! Vidím v ní vesmírný řád a koloběh veškerých dějů. Útěcha pro rozkmitanou duši.