Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřehrada
Autor
Umbratica
Ze dna přehrady slyším zvon
ačkoli lovci barokních soch
si po sté oblékli marně
sváteční neoprén
a nazuli nedělní ploutve
( - Jen zvířili bahno
a z komínů vesnice
jako by stoupal po letech dým...)
Ze dna přehrady slyším zvon
snad rozhoupaný spodním proudem
tím vodním průvanem
který se zvedne
když kdosi otevře okno
v betonu
a co bylo včera jisté
se dneska váhavě houpe
na smyčce otazníku
14 názorů
Aleši,
ta básnička je inspirovaná hledáním sochy Sv Jana Nepomuckého v Lipenské přehradě, v obci Dolní Vtavice. Byla to převážně německá obec a tak na ní v padesátých letech nikomu nezáleželo. Dočetla jsem se, že kostel Sv. Linharta byl odstřelen, takže zvon z jeho věže tím pádem slyšet nelze ani teoreticky. Snad jedině máchovský " hlas zvonu z odstřeleného kostela ".
atkij,
moc děkuji za výběr a za chválu.
Ta básnička je inspirována snahou krumlovských potápěčů vyzvednout ze dna Lipenské přehrady sochu Sv. Jana Nepomuckého. Socha stávala v obci Dolní Vltavice, která je zalitá bahnem, a proto se dá místo, kde socha skutečně je, najít jen velmi obtížně. S akcí ted´pomáhá i Rakousko, ale úspěch se zatím nedostavil. ... Mně tahle reálná situace umožnila určitou hru se symboly.
Díky, zeledo,
tahle básnička je inspirovaná snahou potápěčů vylovit ze dna Lipenské přehrady sochu Sv. Jana Nepomuckého. Ze skutečnosti jsem ale udělala symboly.
aleš-novák
20. 05. 2019dým je lehčí než voda, tak stoupá na hladinu...pěkné obrazy..., tip.
a pro porovnání pohled pod led , na podobné téma...
Krásné. Ještě bych viděla tuto podvodní retrospektivní vizi výrazově tajemnější, mírně zpřítomnělou. Ale to je jen detail a nic nemění na tom, že tato báseň mě velmi oslovila.
... z komínů vesnice po létech stoupá dým
snad rozhoupaný spodním proudem
Evženie Brambůrková
16. 05. 2019/T