Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLidové písně napoví o skutečných dějinách národa
Autor
assage
Lidové písně napoví o skutečných dějinách národa.
Čím a pro koho jsou „Slovanské védy“ nežádoucí?
Především je to církev. Pravoslavná a ostatní křesťanské církve, nepřipouští informace o tom, že jsme byli i pohany, že jsme měli svou mytologii, národní epos a tisíciletou národní paměť. V důsledku tohoto postoje jsou odborníci nejen v Bulharsku málo seznámeni s pohanským obdobím, mytologií a nepřejí si ani nemohou zkoumat dávné dějiny. Dávají přednost citování byzantských a jiných novějších zahraničních autorů, kteří často nepravdivě vykládali a stále vykládají jinou skutečnost...
Spisovatel Nikola Gigov na to reaguje slovy: „Jak je možné nazývat nás „barbary“ při existenci 300.000 národních bulharských písní (jen zapsaných).
Francouzi mají 8.000 národních písní,
Německo- 50.000 národních písní,
Kolberg shromáždil ve svém monumentálním díle přes 20.000 polských lidových písní.
Lužičtí Srbové, Jihoslované, které zevně representoval Kuhač svým /sborníkem 1600 lidových písní,
Jak je to s Ruskem?
Anatomii ruských chórů N. E. Pajlčíkov r. 1888 svojí sbírkou zpěvů z vesnice Nikolajevky v Menzeliinovském újezdě Ufimské gubernie. 125 domácích chórů jsou tu do podrobná zobrazeny jako v nějakém lékařském atlasu.
Unikátní bohatá sbírka ruských lidových i umělých písní je celkem (175 písní) s širokým okruhem námětů zahrnující jen POSLEDNÍ DVĚ STOLETÍ.
Zpěvník patří zatím k nejobsáhlejším, který v Čechách vyšel. Zpěvník vychází u příležitosti výročí narození Ludvíka Kuby, etnografa, spisovatele, malíře a hudebníka.
Není to snad ohromný kulturní fenomén Orféovo dědictví? V těchto bulharských písních je i dnes cítit odkaz pravdy, rovnosti a bratrství skrze lásku. Dech dávných slov a melodie vybroušené v průběhu tisíciletími“…
V těchto písních jsou i příběhy z dob Orfea.
P.S.
Velmi rád bych někde zjistil, kolik národních písní mají Italové, Češi, Slováci, Ukrajinci, Moldavané a Řekové. Nevíte někdo? Pokud máte někdo jiné info o uvedených číslech, dejte mi prosím vědět. Děkuji za informace.
Nejsou snad národní písně ohromný a základní kulturní fenomén?