Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHra
Autor
dazdozienka
rozohrali sme hru
sadla som si na zábradlie pekne vysoko
mohla by som si zapáliť
ale v skutočnosti ma zaujímala farba obzoru
za chrbtom nám tlačilo ružový súmrak
vzduch naokolo bol hustý ako sirup
a takmer som zachytila bod
keď to všetko odštartovalo
spýtal si sa na pravidlá
viem len
že čas je pomerne krátky
a aby si nevdýchol sypké súčasti
musíš byť pozorný
a výnimočne sa nesmiať
to je smutné
- je
myslím na krabičku s bielym porcelánom
na biely čaj
na biele mlieko
ktorým sa všetko
dá zlepiť
10 názorů
a2a2aVždy, keď sa mi niečo podobné stane, som najprv nešťastná, ale nakoniec vďačná. Možno to otvára nejaké nové možnosti, neviem - keď je moja predstava už príliš skostnatelá (predstava o tom, ako majú veci vyzerať, na čo majú slúžiť a o bezvýhradnosti čohokoľvek alebo kohokoľvek:), je tu na chvíľu zmätok, nechuť, sklamanie. A mám pocit, že sú to zlomy, vďaka ktorým sa dá uchovať sviežosť a pružnosť, otvorenosť.
V posledních týdnech nejsem schopen číst poezii s chutí, mám v hlavě zmatek z různých přístupů jak k samotné formě poezie, tak k jejímu poslání. Opakovaně se mi stalo, že jsem nebyl schopen dočíst do konce i texty autorů, o jejichž umění ani na okamžik nepochybuji.
Ale poslala jsi mi avízo a až dosud jsi mne vždy zaujala svými básněmi. A tato mi nesmírně přišla vhod. Protože se v ní odráží mé vlastní pocity. Navíc, ale to je u tebe běžné, napsáno jazykem, který diktovalo daleko více srdce než ego, které se opájí virtuzialitou obrazů. Zde neschází, ale jsou jen v závěsu za obsahem, který činí nenásilně naléhavým a dávájí vyznít citu.
Přece jen vypíchnu vtýtečný obraz - metaforu s nevdechováním sypkých součástí, pak mikrodialog ...to je smutné - je... a lyrické vyznění bílého jako naděje, přání.
dazdozienka
26. 08. 2019nežnejšia verzia d. m. je zaujímavé, to je tá d. m. ? :)
dazdozienka
24. 08. 2019vďaka