Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBásničkování
Autor
Janet80
Myšlenky v hlavě si srovnávám,
se slovy zlehka si pohrávám,
nacházím v básnění úlevu,
není-li zrovna mi do zpěvu.
Ráda bych ještě líp dovedla,
aby se básnička povedla,
ale byť hodně chyb najde se,
každá mi nemálo přinese.
Při psaní v pokoji sedávám.
jednoho básníka volávám,
nakonec dopíšu básničku,
v každé je přítomen trošičku.
12 názorů
Můžeš mi ještě prozradit, jestli ses v roce 1980 narodila do 15. 2. 1980 ?
To klidně můžu prozradit, že ano:). Samotné jméno totiž už bylo obsazené a nějak se mi už zalíbilo, tak jsem se ho nechtěla vzdát.
Chtěla jsem se tě ještě zeptat : ta číslice za tvým jménem znamená, že ses narodila v roce 1980 ?
Mně se některé opravdu líbí. Citovat z nich nebudu, to by mi vůči dotyčnému nepřišlo fér.
A psal dobré básně ? Mohla bys mi tady kousek některé z těch básní odcitovat ?
Děkuji za komentář. S tím cvičením jsi to odhadla dobře, vybrala jsem si jednu svou už dříve napsanou básničku a pokusila se ji vylepšit. V té předchozí verzi bylo možná o něco jasnější, že s tím básníkem je to vlastně maličko nadsázka. Není to žádný známý básník, ale někdo z mého života, kdo v minulosti psal básně.
Časem ti tady někdo vytkne, že používáš gramatické rýmy( srovnávám - pohrávám). Já to nepovažuji za žádnou obzvláštní chybu,ale na Písmáku je lepší gramatické rýmy nepoužívat.
Oceňuji, že tvůj rytmus se zlepšil, beru tenhle pokus jako takové cvičení, které přineslo určitý pokrok. ... Můžeš mi prozradit na kterého básníka to voláváš a kdo je ve tvých verších trošičku přítomen ?
Ještě jednou tě ale chci upozornit, že tady na Písmáku není vázaný verš nijak populární a žádaný. Skutečně úspěšným autorem vázaných veršů je tady pouze guy. Vyskytuje se tu ale jen velice zřídka.
Děkuji za zpětnou vazbu:). Ty rýmy jistě nejsou zrovna originální. Příště se snadným rýmům zkusím vyhnout, i když je to leckdy těžké.
Hele, to je nadějné. Ještě tisíc a bude to určitě ještě lepší. Zatím si tak brumláš za stolem
Radovan Jiří Voříšek
01. 09. 2019Janet, říkám si, kdybys trošku vylepšila některé rýmy, aby nebyla slova se rýmující odlišná jen předložkou
- dovedla - povedla
nebo snadno se nabízející
básničku - trošičku
... , bylo by tvé dílo ještě lepší