Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdy?
Autor
Potajmu
Hřbitovy jasnější
stovkami vzpomínek
Prázdné oči věnců
Stíny křížů a jasná srdce květin
Z hustoty vlastního strachu
Žít i umírat
Žitím umírat...
Lehnout si tam a čekat...
na ty co přijdou?
Nezachráním nikoho
Nejsem Bůh a možná ani člověk
... Jen prazáklad strachu.
Prach jsi a v prach se navrátíš...
Teď?
Teď?
Teď...
14 názorů
Ted jsem si to znovu cetl a verejne se projevuji pochvalným mrukem. (lehký úsmev)
Safián: děkuji za osvětlení situace... Já vlastně poezii nerozumím... Čtu ji a nějak zažívám, ale nerozumím... :) Jsem ráda, že ti přečtení (překvapení) bylo milé
Ne, ničemu to nevadí.
Často pobývám v domově seniorů a nejednou zírám s otevřenými ústy, jak rozdílně staré duše tam v těch sešlých přestárlých tělech sídlí.
A já zase moc nevěřím v tělo. Stárne, může onemocnět nebo utrpět nějaký úraz. Samozřejmě , že i duše může stárnout, trpět nemocemi, nebo být zlomena nějakým úrazem. Ale duše tím vším taky trpět nemusí. Duši lze posilovat a zocelovat až do smrti. Tělo lze zocelovat jen do určitého věku.
Musaši, díky za zastavení... v duši nevěřím... Něco z nás zůstane ve vzpomínkách blízkých lidí, v to věřím :)
Úvodní metafory jsou velmi svěží a nápadité.(jasné hřbitovy, prázdné oči věnců, jasná srdce květin...hustota strachu...) Přestože je závěr na můj vkus příliš morbidní, tip dávám. V prach se obrátí jen tělo. Duše nikoli, pokud se nevzdá až do smrti. Někteří lidé se ale vzdávají velmi brzy. Možná proto, že je baví - vzdávat se.
Takové starosti u nás v Sudetech nemáme. Vzpomínky jsou pryč, kříže jsou na hromadě v koutě nebo ve sběru, věnce nikdo nepřináší.
Nerozumím... Leda by šlo o zařazení v kategorii? Pak by bylo hezké mi to napsat, případně poradit, kam zařazovat, pokud to nechci zveřejňovat jako vážně míněné, děkuji